2984
Sök

Polaren kom hem i en enda röra datorer hårddiskar borta

5 089 Inlägg
28 augusti 2008
Ja eftersom att dom tog så mycket osv utan förvarnling måste det väll handlat om grövre saker än att ha laddat ner någon låt eller film tycker jag.  men du får skriva när du vet mera;P

\Lindgren

188 Inlägg
28 augusti 2008
Låter ju inte roligt det där sad Man kanske ska ta det lite soft med det där ett tag då wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Teddan
2 495 Inlägg
28 augusti 2008
Kesler skrev:
fyfan vilka idioter..skulle fan stämma dom! klart man tankar filmer, varneda kotte gör ju det, snutar, rektorer, alla gör det

vad e det som e så jävla klart med det ???
jag tankar fan inte .. har inte någongång i hela mitt liv tankat hem någon film ...

jo det har jag .... har fått en porrfilm av en tjej kompis ... men det var hon som var skådisen cool

tror dom har större misstankar än fildelning om dom gör ett sådant tillslag.
har han sålt filmer ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Yellow bug!
1 640 Inlägg
28 augusti 2008
Om det gäller fildelning tror jag inte dom beslagtar mobiler?

Och det där med en lapp på bordet verkar väldigt tveksamt, tror faktiskt att polisen skulle höra av sig på något sätt och inte springa in, ta allt dom kommer över, och sen lämna en lapp.
Senast redigerat av Edil_ (28 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Saab
344 Inlägg
28 augusti 2008
Ja men bara för man är polis, så kör man nog för fort ibland med, ! alltså jag menar, bara för man jobbar med lagar osv, så följer nog inte alla dom!!

Teddan
2 495 Inlägg
28 augusti 2008
Edil_ skrev:

Och det där med en lapp på bordet verkar väldigt tveksamt, tror faktiskt att polisen skulle höra av sig på något sätt och inte springa in, ta allt dom kommer över, och sen lämna en lapp.

dom lämnar en lapp.

men har dom haft husransakan så är han skäligen misstänkt för ett brott som är hyffsat grovt.
jag tror på försäljning av piratkopierat material eller barnporr.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 augusti 2008
Har för mig jag hörde snack om att dom skulle legalisera fildelning... Förmodligen för att dom insåg att det går helt enkelt inte att stoppa. Man kan inte göra säg 80%(?) av sveriges hushåll till brottslingar.

I vilket fall som helst så är det som r-ted säger att om dom går in och gör husransakan så tror jag inte det handlar om vanlig fildelning, utan som sagt barnporr, organiserad försäljning av piratkopierat eller kanske olaga intrång (hacking) eller dyl... Det är i vilket fall inte vanlig fildelning... tror jag..

Sky´s the limit...

2 594 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
Edil_ skrev:

dom lämnar en lapp.

men har dom haft husransakan så är han skäligen misstänkt för ett brott som är hyffsat grovt.
jag tror på försäljning av piratkopierat material eller barnporr.

nejnej det skulle jag alldrig tro har fått låna hans dator många ggr  har sett vilka sidor han besöker å alldrig sett nå barnporr i hans dator han säljer inga filmer heller vet inte nåt annat än fildelning faktiskt har fortfarande inte fått tag på han snart har han vart där i 6timmar börjar bli rejält orolig

8 883 Inlägg
28 augusti 2008
Kesler skrev:
fyfan vilka idioter..skulle fan stämma dom! klart man tankar filmer, varneda kotte gör ju det, snutar, rektorer, alla gör det

Skulle vara kul och veta vad man skulle stämma dom för..?
Bara för att "alla" gör en sak så blir den ju inte mindre laglig för det, eller hur?

Fotograf på tierpidag.se

Avstängd
962 Inlägg
28 augusti 2008
Jag gissar också på att din polare är lite peddo och har kollat på barnporr.

Ajabaja!

5 089 Inlägg
28 augusti 2008
Kan ju även ha vart så att dom tog fel adress också. dom kanske skulle razzia hos grannen ;P

\Lindgren

583 Inlägg
28 augusti 2008
han kan ha blivit hackad och då har nått peddo suttit och kollat barnporr via hans ip... eller så har han bara haft riktigt otur och åkt dit för nått annat datorbrott...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Forummoderator
26 341 Inlägg
28 augusti 2008
Låter som att det är dags att gömma undan hårddiskarna här hemma..*ler finurligt*

Själv tycker jag det låter som att han har gjort nåt allvarligt. Antar att dom bröt sig
in då han var borta? Hm. Hoppas på att det löser sig då bara.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 augusti 2008
Kesler skrev:

Senast redigerat av MrTurbo (28 augusti 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 079 Inlägg
28 augusti 2008
MrTurbo skrev:
Kesler skrev:

Nope, alla tankar inte.....

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Saab
344 Inlägg
28 augusti 2008
låter inte bra iaf!

Mästare
2 947 Inlägg
28 augusti 2008
fildelning är hårdare än droginnehav så han får la skrapa ihop sina besparingar...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

188 Inlägg
28 augusti 2008
prodrive skrev:

Ajabaja!

Jävligt illa att du tror det när du inte vet det!Sluta anklaga någon som inte blivit dömd för ett eventuellt brott än!

Jens Hedström

Avstängd
962 Inlägg
28 augusti 2008
Jensa_H skrev:
prodrive skrev:

Ajabaja!

Jävligt illa att du tror det när du inte vet det!Sluta anklaga någon som inte blivit dömd för ett eventuellt brott än!

Du missade nog mitt "gissar" ord i mitt inlägg...

188 Inlägg
28 augusti 2008
prodrive skrev:
Jensa_H skrev:
prodrive skrev:

Ajabaja!

Du missade nog mitt "gissar" ord i mitt inlägg...

Kanske jag gjorde men tycker fortfarande att det är väldigt dumt att uttrycka sig så om en person som du varken känner eller blivit dömd för ett sånt brott.Gäller inte bara dig utan alla andra oxå som sitter och spekulerar om detta.

Jens Hedström

Sök