2535
Sök

Polaren kom hem i en enda röra datorer hårddiskar borta

Lidhultare.
325 Inlägg
28 augusti 2008
hörrö, lugna sig nu! det va i sundsvallstrakten han bodde, även där dom har tagit en idag för sånt brott! jag påstår verkligen inte att det måste vara han för att det händer i samma ställe MEN det är lite rimligt (men hoppas verkligen inte att fallet är så) och ingen har sagt att det måste vara han, det är bara OM.

-Twiajävlen-

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 augusti 2008
Mycket ''Snillen Spekulerar'' här smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Tomten
1 065 Inlägg
28 augusti 2008
-Mackan- skrev:
Mycket ''Snillen Spekulerar'' här smile

Ja ska du inte vara med du också?
Finns ju många porffs på den här sidan som kan gissa o spekulera tongue

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
28 augusti 2008
kan ju handla om vad som helst allt från nerladdning till ekononiska brott eller så enkelt att han polar med nån som säljer knart och hade span på sig

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 augusti 2008
läskigt sånt där att hitta hemmet i en enda röra..

är det han som länken handlar om så...jao... va ska man säga...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 283 Inlägg
28 augusti 2008
OM och läs OOOOOMMM det är han som är med i tidningen så är det ju grovt äckligt.

R.I.P. Michael Jackson!

5 089 Inlägg
28 augusti 2008
ah! nu vet jag;P han har ju ett sådantdära trådlöst bredband som inte är låst. och så har grannen vart inne på hanns bredband och gjort onytta ;P

Gå med i ''Snillen Spekulerar'' klubben här nu ;P

\Lindgren

född blåvit
624 Inlägg
28 augusti 2008
Är det något så grovt som det artiklarna handlar om så känns det ju inte troligt att dom bara skulle lämnat en lapp..eller..

För övrigt är det inte olagligt att ladda ner saker för personligt bruk, det är bara olaglig att dela med sig.

Avstängd
962 Inlägg
28 augusti 2008
dabby skrev:
För övrigt är det inte olagligt att ladda ner saker för personligt bruk, det är bara olaglig att dela med sig.

Inte sant.

253 Inlägg
28 augusti 2008
Är det bara jag som reagerar att media hänger ut honom som "pedofil" trots att man ej fått veta tjejens ålder.

"Tror ni att det finns andra minderåriga som utsatts för den här pedofilen?"

Han borde väl dömas och bli dömd skyldig innan det är så.

Fast nu glömde jag ju bort att i Sverige är man skyldig tills motsatsen bevisats wink

Sen ÄR det ju inte säkert att han visste om hennes ålder, många yngre tjejer kan se ut som 20, medans många som är 30 kan se ut som 15..

Nu är ju iofs Mellanstadie åldern Väldigt ungt big_smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
28 augusti 2008
FLindgren skrev:
ah! nu vet jag;P han har ju ett sådantdära trådlöst bredband som inte är låst. och så har grannen vart inne på hanns bredband och gjort onytta ;P

Är det inte en trådlös router då? cool Shit happens och OM det nu är han så får jag väll hoppas att han inte visste hur gammal hon nu va.

Btw. Jag signar också oficiellt in i 'Snillen Spekulerar" klubben
Senast redigerat av TenZer (28 augusti 2008)

Rock'n Roll

född blåvit
624 Inlägg
28 augusti 2008
TenZer skrev:
FLindgren skrev:

Är det inte en trådlös router då? cool Shit happens och OM det nu är han så får jag väll hoppas att han inte visste hur gammal hon nu va.

De flesta trådlösa modem idag fungerar som router samtidigt wink en låda två flugor
Vårat trådlösa har kapacitet för 256 anslutningar :o

671 Inlägg
28 augusti 2008
Edil_ skrev:
Om det gäller fildelning tror jag inte dom beslagtar mobiler?

Och det där med en lapp på bordet verkar väldigt tveksamt, tror faktiskt att polisen skulle höra av sig på något sätt och inte springa in, ta allt dom kommer över, och sen lämna en lapp.

Håller med det hela låter väldigt olikt svensk polis... måste vara nått grovt i botten.

Second is the first loser

5 089 Inlägg
28 augusti 2008
dabby skrev:
TenZer skrev:
FLindgren skrev:

De flesta trådlösa modem idag fungerar som router samtidigt wink en låda två flugor
Vårat trådlösa har kapacitet för 256 anslutningar :o

jag vet väll inet va det heter å kallas;p ni fattar poängen ;P

\Lindgren

Xtreem
123 Inlägg
28 augusti 2008
det verkar lite skumt... nästan lite påhittat:S Men får hoppas att det inte är som det stod i artiklarna...

671 Inlägg
28 augusti 2008
Nu står det ju inte i artiklarna att polisen har beslagtagit datorer från 25 åringen... hade det stått det så hade ju i alla fall min uppfattning varit ganska klar smile ... just nu känns det "bara" som att det är 65% sannolikt att det är samma person vi talar om.

Även ni som tycker att det är fel att dömma någon förän domstol sagt sitt måste väl hålla med om att det inte lutar åt att det är en slump.

Som sagt nån kan ha hackat sig in på hans IP så killen behöver inte vara skyldig MEN händelserna är troligtvis sammankopplade.

EDIT:  ghost_boy83 är född 1983 stämmer det ? Dvs 25 år gammal så är nog hans polare med stor sannolikhet det också... Därmed stiger min misstankegrad från 65% till 90% ...
Senast redigerat av kohler (28 augusti 2008)

Second is the first loser

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 augusti 2008
"Skriver tidningarna att en bil var svart, kan man ge sig fan på att den egentligen är vit"

Ett bra tankesätt när man läser skandalpressens rubriker, det är nästan aldrig lika illa som det verkar. Allt är bara "oskyldigt" förvrängt...

Vem vet? Kanske denne killen surfade efter porr på en sida som har "för alla smaker" om man säger så, oavsett vad han kollade på hamnar sidan i datorn. Sedan har han oturen att hans IP är en av dem som polisen bestämmer sig för att slå till mot.

Och JA, saker som ligger under "temporary internet files" räknas som medvetet sparade enligt svensk lag, hur korkat det än låter då flera överhuvidtaget inte vet om denna map. Det finns flera som åkt dit för material som legat under temporary.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

blacken
28 augusti 2008
NeonX skrev:
shait....vad fan gör man !? hade fått panik, orka bli ett/en ....( vad fan kallas det när en person drabbas hårt för att visa andra hur de går? )

Syndabock..

Amatör
193 Inlägg
28 augusti 2008
Ajajaj!

Skulle det vara den stackarn i artiklen hade de nog plockat in honom direkt... Inte kom om du har lust, annars ta en solig resa någonstan tongue

Dr Snuggles
956 Inlägg
28 augusti 2008
dabby skrev:

Fel . Du tänker nog på att det inte är olagligt att bränna skivor, men olagligt att sälja dom wink Haha .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Sök