2400
Sök

Rätt eller Fel? ska man veja om man Blir omkörd på insidan?

274 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Tjena  var på väg hem från västerås idag körde på 70 sträcka  i västerås

dom håller på att bygga om så det Gick över Från 2 filit till 1 fil

Precis  När det vart en Fil  så kom det en taxibil  omkörandes på INSIDAN av min bil notera ochså att han hade passagerare i bilen
iallafall klart att man blev förbannad var ju typ 3 cm från min Dörr så jag Hängde på tutan som vilken normal svensson skulle ha gjort

men  helt plötsligt så  var taxi chaffisen förbannad  För att jag inte  bromsa in så han skulle kunna svänga in mellan mig och bilen framför

han började svära  sen vevade han ner rutat  spotta på min bil sen peka han Finger och drog sen ner på en avfart

Rätt eller fel  skulle jag ha  Tvärnittat och riskerat att bilen bakom mig kört rakt in i min bil eller skulle jag bara ha körtvidare??

Vet att det är lite kronglig tex  sorry!!

811 Inlägg
28 augusti 2008
du skulle kört ikapp och slagit han

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Har alltid rätt!
689 Inlägg
28 augusti 2008
lite krånglig text men ja hade fan spottat tebax!  ingen spottar på min bil, spec inte en taxichaffis! iofs e de bara en rätt sunkig ford sierra men ändå!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 augusti 2008
du skulle ha dragit efter och  snackat med puckot

Kombi-Nation
289 Inlägg
28 augusti 2008
Dragit efter honom verkar vara det enda rätta att göra... och "snacka" med idioten så han lär sig en läxa...
han va inte svensk antar jag ?

274 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
jo jag Tänkte det men jag skulle precis  av 

jag och min polare  vart helt chockade  när det var han  som hade gjort fel  blev förbannad  på mig för att jag inte  lät han komma in mellan min bil och Bilen framför

inte  fan kör  man om på insida i tät trafik med en taxi bil med passagerari

274 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Fetazde skrev:
Dragit efter honom verkar vara det enda rätta att göra... och "snacka" med idioten så han lär sig en läxa...

Inte För att jag har emot invandrare  men Nej han var inte svensk haha

DFFL
9 020 Inlägg
28 augusti 2008
Fetazde skrev:
...

Du är dum i huvudet antar jag?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 089 Inlägg
28 augusti 2008
det är ju verkligen fel att försöka avbryta hanns omköring så han kanske skulle kört in i er. bättre att gå åt sidna och låta han köra om.. det är vad jag tycker är rätt och fel normalt tänkande sätt. sen juridiskt sätt så får man ju bara köra om på insidan om dte ör två filigt och max 70 km\h

men det är väll sunft förnufft som gäller, men ifall du hade velat fått en ny lack\ny bil så hade ju ju gjort så han körde in i dig;P

\Lindgren

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
28 augusti 2008
på vägar med max tillåten hastighet av 70Km/h så får man köra om på insidan, så inget fel där. Däremot att han ligger såpass nära dig och bara kastar sig ut är däremot fel. Du skulle åkt efter honom och bett honom tvätta bort spottet.

Rock'n Roll

187 Inlägg
28 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...

för att han antyder något som stämmer?
haha att du bara orkar.

274 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
det är ju verkligen fel att försöka avbryta hanns omköring så han kanske skulle kört in i er. bättre att gå åt sidna och låta han köra om.. det är vad jag tycker är rätt och fel normalt tänkande sätt. sen juridiskt sätt så får man ju bara köra om på insidan om dte ör två filigt och max 70 km\h

men det är väll sunft förnufft som gäller, men ifall du hade velat fått en ny lack\ny bil så hade ju ju gjort så han körde in i dig;P

jo det ju klart men det gick ju rätt så Fort och han var jävligt Nära min bil
och jag skulle aldrig  Släppa förbi nån som Gör på det Viset    det är skilland på en rak motorväg  och det Finns lite större marginaler men en 70 sträcka i v-ås  över en bro och en taxi chaffis som spottar och pekar Finger aldrig!

DFFL
9 020 Inlägg
28 augusti 2008
viktore skrev:
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...

för att han antyder något som stämmer?
haha att du bara orkar.

Nej, för att han antar något som visade sig stämma.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kombi-Nation
289 Inlägg
28 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...

tog du åt dig ? :S
Det var inget illa menat, har bara råkat ut för svärande/spottande taxichaffisar som inte är svenskar. verkar vara normalt !

Har inget emot invandrare, många av dom är rediga människor !!

2 283 Inlägg
28 augusti 2008
TenZer skrev:
på vägar med max tillåten hastighet av 70Km/h så får man köra om på insidan, så inget fel där. Däremot att han ligger såpass nära dig och bara kastar sig ut är däremot fel. Du skulle åkt efter honom och bett honom tvätta bort spottet.

Det är väl bara om vägarna går åt enskilda ändamål typ som ena till malmö snart och andra till göteborg snart och de delas längre fram?

Man får ju inte köra om på insidan ute på en Landsväg.

R.I.P. Michael Jackson!

1 963 Inlägg
28 augusti 2008
Jag säger såhär. De är väl inget o lipa över om någon smiter före i en kö? Så bråttom tror jag inte du hade, plus att du lär inte kommit fram snabbare..
Å andra sidan är de RIKTIGT irriterande när någon gör på det sättet han gjorde. Och att sen spotta va ju droppen bara de gör att du skulle haft en gammel 740 och petat ner honom i diket (om han inte hade någon jämte men de hade han).. ae de är svårt o säga va som är rätt o fel.. han gjorde fel men de är inget o lipa över bara o låta honom smita vidare smile

Men are not born - Men are made

274 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
ja ja  jag lipar inte  inte för det heller

jag hade inte bråttom  men när man Gör på det Där Viset  + att han hade  kunder i bilen gör ju inte saken Bättre
det är ju inte  så smart;)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
28 augusti 2008
Pikey skrev:
TenZer skrev:

Det är väl bara om vägarna går åt enskilda ändamål typ som ena till malmö snart och andra till göteborg snart och de delas längre fram?

Man får ju inte köra om på insidan ute på en Landsväg.

Är det minnst 2 filer så jo, fick det iaf förklarat så av trafikskolan. Anledningen till att man får köra om på insidan är för att sänka antalet filbyten.

Rock'n Roll

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
28 augusti 2008
pampers138 skrev:
lite krånglig text men ja hade fan spottat tebax!  ingen spottar på min bil, spec inte en taxichaffis! iofs e de bara en rätt sunkig ford sierra men ändå!

skulle du spottat tillbaka ?
Men va bra big_smile

öppna rutan i en lagom fart o spotta framåt... ta gärna kort innan/under tiden/ och efter att du gjort de så vi får vi se resultatet..

Inspiration comes standard

4 554 Inlägg
28 augusti 2008
hade du släppt de från början hade de aldrig hänt:D

Sök