2235
Sök

Rätt eller Fel? ska man veja om man Blir omkörd på insidan?

451 Inlägg
15 oktober 2008
Just därför alla med fina bilar ska ha en pistol under sätet tycker jag. Jag och min bästa vän i sin rx-7 blev omkörd på insidan av några avundsjuka fjortisar i en -07 Audi A6 TSI som dryga sig i 2 min genom att åka fram och tilllbaka och späna musklerna för att visa hur tuff dom var som tränade på gym. Efter 2 min så orka vi inte mer så vi drog på lite och så var dom borta haha.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
15 oktober 2008
T5Black skrev:
Just därför alla med fina bilar ska ha en pistol under sätet tycker jag. Jag och min bästa vän i sin rx-7 blev omkörd på insidan av några avundsjuka fjortisar i en -07 Audi A6 TSI som dryga sig i 2 min genom att åka fram och tilllbaka och späna musklerna för att visa hur tuff dom var som tränade på gym. Efter 2 min så orka vi inte mer så vi drog på lite och så var dom borta haha.

Låter mer som bögar än fjortisar med tanke på att du och din polare är killar förmodar jag haha smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

451 Inlägg
15 oktober 2008
Robban_89 skrev:
T5Black skrev:

Låter mer som bögar än fjortisar med tanke på att du och din polare är killar förmodar jag haha smile

Haha helt rätt, dom var faktiskt rätt så bögig nu när du säger de. Ingen ont mot bögar men ändå.

4 586 Inlägg
15 oktober 2008
vilken dåre han skulle ju inte köra taxi oj vad arg jag hade blivit har lätt åkt efter

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
Ta regnummret och kolla vart idioten bor, sen kan man ju tippa några ton jord, sand eller dylikt på hans bil smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 570 Inlägg
15 oktober 2008
Det kryllar ju av idioter ute på vägarna (man kanske är en själv ibland) och skulle man bli arg och börja jaga bilar skulle man ju vara tvungen att sluta jobba för att ha tid till det.

435 Inlägg
15 oktober 2008
hade någon spottat på min bil hade det blivit liv kan ja lova, hade personen dessutom gjort en idiotisk omkörning hade det inte hjälpt så att säga.

No risk, No reward

Maskinförare
1 163 Inlägg
15 oktober 2008
Det tjänar ingenting till att följa bakom osv osv..
Det är bara att acceptera att det finns idioter i trafiken, och alla har vi varit det själv nångång..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Giftig
419 Inlägg
15 oktober 2008
Om vi ska återgå till topic och frågan som han ställde i rubriken så är det olagligt att köra om någon på insidan på en 1-filig väg och då väjar man väl först och främst för att man blir rädd eller för att man är rädd om sin bil ifall den omkörande kommer för nära.
Sen så är det fullt lagligt att köra om på insidan på 2-filiga vägar så länge hastighetsgränsen på vägen inte överstiger 70km/h.

Sen måste jag säga att taxi chaffisen är en idiot. Hur kan man ens komma på idén att spotta på nån annans bil bara för att man blir tutad på.

LTJD

212 Inlägg
15 oktober 2008
Jo mer o mer man läser här på garaget inser man att det finns mer och mer rasism. Som en pajas här som skriver han va jo inte svensk eller?
Jag kan säga att jag hellre gör sådana grejer som han taxichauffören än att gå till en pub med arbetskollegorna och supa mig så full att jag inte vet fan vad jag gör, sen tafsa på tjejkollegorna och dregla ur munnen. Skärp dig för fan.

Fy fan att man höra såna här kommentarer. Jag tycker att du borde skita i gasa för taxichauffören va en jävla idiot men tuttat hade jag sen hade han spottat på min bil hade jag knockat honom på plats.

Jag kan tänka mig att du blev lite rädd, men hade du stannat hade han kört iväg. D e bara att visa att man vågar stå tillbacks mot såna K.|_|.Khuve.

blacken
15 oktober 2008
Självklart så ska man väja ( enligt lagen i allafall). Men man är även"skyldig" att ge dom ett STORT finger också..

3 059 Inlägg
15 oktober 2008
MilleN skrev:
Jag hade helt klart tagit numret på taxibilen, ringt taxibolaget och berättat vilken idiot dom anställt och hoppats på att han fått sparken.

Det löser ju knappast några problem att följa efter och smälla till honom som flertalet som skrivit här i tråden skulle gjort. Då är det ju i slutändan antagligen ni som blir polisanmälda istället.

Förmodligen hans eget taxibolag.. dessa har ju ploppat upp som svampar ur jorden den senaste tiden..

Jag hade aldrig släppt fram en sån idiot som ska om på insidan.. hade minskat avstånd till framförvarande bil ännu mera så taxin varit tvungen att slå av på gasen..
Varför ska man underlätta för sånna idioter, då kommer dom bara att göra det flera gånger.

841 Inlägg
15 oktober 2008
tveka inte en sekund att rama bilen big_smile  men kör man agmmal bil så rama bara

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
Smajly skrev:
MilleN skrev:
Jag hade helt klart tagit numret på taxibilen, ringt taxibolaget och berättat vilken idiot dom anställt och hoppats på att han fått sparken.

Det löser ju knappast några problem att följa efter och smälla till honom som flertalet som skrivit här i tråden skulle gjort. Då är det ju i slutändan antagligen ni som blir polisanmälda istället.

Förmodligen hans eget taxibolag.. dessa har ju ploppat upp som svampar ur jorden den senaste tiden..

Jag hade aldrig släppt fram en sån idiot som ska om på insidan.. hade minskat avstånd till framförvarande bil ännu mera så taxin varit tvungen att slå av på gasen..
Varför ska man underlätta för sånna idioter, då kommer dom bara att göra det flera gånger.

Ja lite sanning i det faktist, om man bara tillåter dom att göra precis som dom vill så fortsätter dom ju bara och det säkert allt oftaste och farligare, och med det menar jag inte att man ska leka polis heller! roll

(\_/)
(O.o)

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Du vet att det finns situationer då folk har bråttom av trängande skäl. Du menar allstå att du kan sätta dig till doms i trafiken och blockera bara för att du tror att det är en idiot. Det kan likväl vara sjukdomsfall eller förlossning på gång.

/Göran

Smajly skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
Sharky skrev:
Du vet att det finns situationer då folk har bråttom av trängande skäl. Du menar allstå att du kan sätta dig till doms i trafiken och blockera bara för att du tror att det är en idiot. Det kan likväl vara sjukdomsfall eller förlossning på gång.

/Göran

Smajly skrev:

Just nu diskuterar vi ju den taxinissen som spottade och hade sig, och han skulle väl knappast på något akut så som han håll på neutral

(\_/)
(O.o)

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Robban_89 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Smajly skrev:

Just nu diskuterar vi ju den taxinissen som spottade och hade sig, och han skulle väl knappast på något akut så som han håll på neutral

ja kör om där de finns plats sen kvittar de om de e på höger elle vänster sida.. har ja bråttom så har ja.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Jo. Men Smajly gjorde ett generellt uttalande "jag hade aldrig släppt fram".

/Göran

Robban_89 skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
Men då kan man väl åtminstone visa att man har bråttom om man nu har det, jag är alltid hjälpsam i trafiken men man kan inte hålla på hur som helst, har man så bråttom att man ska bryta mot regler och utsätta mig och andra för fara får dom ha en bättre anledning än att dom inte orkar stå i kö eller ett program på tv dom vill se.
Får finnas någon gräns!

(\_/)
(O.o)

Sök