3174
Sök

Aero Vs Viggen

118 Inlägg
Båtmekaniker
57 Inlägg
11 februari 2006
#2
Viggen

Gustaf

Friska motorer tänder varje varv

1 453 Inlägg
11 februari 2006
#3
Vad menar du med bäst? Bäst i test eller bäst motor eller bäst design eller hur?


Snickar guru
278 Inlägg
11 februari 2006
#4
Båda är skit köp audi istället wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

Street legend
191 Inlägg
11 februari 2006
#5
Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

1 453 Inlägg
11 februari 2006
#6
Rs_88 skrev:
Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

Viggen tillverkas inte längre, så bra var den...


381 Inlägg
11 februari 2006
#7
Jag har en Aero funkar kanon.
Viggen har iofs lite bättre delare som koppling å bromsar m.m.
Men MKT Dyrare att äga både inköp och försäkring om man e under 25 år och beroende på vart man bor dvs.
Skatten e väl det som e samma på dom. Köp en Aero eller en vanlig 9-3 2,0t Full tryckare å trimma å Aero/Viggen plast på. Hänga av en viggen vid röd ljuset e inga problem.


Utanlem
895 Inlägg
11 februari 2006
#8
sveddan skrev:
Rs_88 skrev:
Gissa.. aeron har ca 205 hästar viggen har ca 230 ... viggen vinner... både utseende mässigt o motormässigt!

Viggen tillverkas inte längre, så bra var den...

vad jag vet så är inte alla skrotade? så den är fortfarande bra smile


Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
11 februari 2006
#9
Har en utav varje hemma och jag märker inte mycket skillnad. Visst Viggen låter lite mer och går en aning bättre men det är också allt. Men vist det skiljer gö 3 år bilarna i mellan som jag har tillgång till och det ska gö vara en viss skillnad.

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
11 februari 2006
#10
Konstapeln skrev:
Båda är skit köp audi istället wink

SOM OM


9 108 Inlägg
12 februari 2006
#11
Sitter det slitsade bromsskivor på aero? Det gör det på viggen iaf.. Och visst är den några mm lägre än aero också??
Sätena är riktigt sköna i Viggen, med viggenlogga insydd o grejer..

Sedan sitter faktiskt viggen-paketet på de senare aero-modellerna också.. Är väl bara trekanten under sidoblinkersen som saknas.

Om det är värt att köpa viggen istället för aero = knappast! Såvida man inte får för bra pris såklart


1 453 Inlägg
12 februari 2006
#12
SupraM3 skrev:
Viggen är ju lätt grymmast!!! endast 500-550 exemplar och sen har vi ju interiören,kjolpaketet och som nån sade 230hk...det är ju en Svensk M3a!!!

Vem fan bryr sig om BMW M3? Bara stekare som kör runt i sånna ändå...


86 Inlägg
12 februari 2006
#13
Är  Viggen byggd i Finland??


Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
12 februari 2006
#14
MilleN skrev:
Sitter det slitsade bromsskivor på aero? Det gör det på viggen iaf.. Och visst är den några mm lägre än aero också??
Sätena är riktigt sköna i Viggen, med viggenlogga insydd o grejer..

Sedan sitter faktiskt viggen-paketet på de senare aero-modellerna också.. Är väl bara trekanten under sidoblinkersen som saknas.

Om det är värt att köpa viggen istället för aero = knappast! Såvida man inte får för bra pris såklart

Kan tillägg att jag har turbo i ryggen på min -02.

1 453 Inlägg
12 februari 2006
#15
SupraM3 skrev:
sveddan skrev:
SupraM3 skrev:
Viggen är ju lätt grymmast!!! endast 500-550 exemplar och sen har vi ju interiören,kjolpaketet och som nån sade 230hk...det är ju en Svensk M3a!!!

Vem fan bryr sig om BMW M3? Bara stekare som kör runt i sånna ändå...

stekare?? jojo du...då vet vi...

Då vet "vi" vad?


1 453 Inlägg
12 februari 2006
#16
SupraM3 skrev:
sveddan skrev:
SupraM3 skrev:

stekare?? jojo du...då vet vi...

Då vet "vi" vad?

då vet vi andra vad du tycker om de lyxiga tyska bilarna...

vad är det för fel på M3?? visst alla kanske inte gillar dem men så som du resonerade så verkade det värre..

Klart jag tycker det är fina bilar, sa det mer som ett skämt smile Du vet så fort man säger m3 så himmmlar alla med ögonen, även de som faktiskt aldrig sett en sådan bil


98 Inlägg
13 februari 2006
#17
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile


381 Inlägg
13 februari 2006
#18
2.0 är mer varv villig har jag hört men sen om de stämmer vet jag inte. Jo viggen e juh helt klart bättre men sen ska man juh bara ha råd med en oxå.



Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile


1 453 Inlägg
13 februari 2006
#19
Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

Jag har 2.3 i min Aero tongue


321 Inlägg
13 februari 2006
#20
Slayer9 skrev:
Sen ett plus för viggen är ju att det sitter 2.3 liter ist för 2.0. Känns som 2.3an är bättre om man vill trimma. Varför köpa Aero om man kan köpa Viggen? smile

Nu vill ja inte vara grinig bara för att ja själv kör AERO wink...men ja har då inte sett en ENDA viggen som har tagit nytta av sin STORA 2,3L motor mer än att bara chippa den... Skulle kunna hitta typ totalt 100 stycken 900 eller aero som skulle rasta en viggen vilken dag som helst smile...

Å för det andra så talar ju alla om VIGGEN paketet, ffs, det enda som skiljer utseendemässigt e juh vingen. Fast dom e ju rätt poppis på alla saabar smile

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!


Sök