2875
Sök

trasigt kyl på 855 R...går att laga?

827 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
kylet på min 855 R sprack igår...vet ej vrf,...tror att det e en liten spricka långt upp...läcker ut ca 1 liter.
om det e en liten spricka går det att fixa? finns det nåt som klarar trycket o e värmebeständigt?... har tänkt på kylartätning som man häller i elr glasfiberspackel.
kompisarna säger att man kan ha i allt från ägg till snus...FAN heller!! inte i min!! big_smile
tacksam för svar.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 maj 2008
om du hittar hålet så kan du ju tigga igen de, men då förlorar du hela den cellen, men de funkar prima, iaf för mig

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

827 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
om du hittar hålet så kan du ju tigga igen de, men då förlorar du hela den cellen, men de funkar prima, iaf för mig

det e i plasten asså hmm

1 688 Inlägg
29 maj 2008
Ett två-komponents epoxy-lim kletat mellan en plastbit och kylets spricka borde funka tycker man.
Billigt att testa i alla fall, om det är pvc-plast så finns det firmor som plastsvetsar som säkert kan smälta ihop det åt dig.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

827 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Ett två-komponents epoxy-lim kletat mellan en plastbit och kylets spricka borde funka tycker man.
Billigt att testa i alla fall, om det är pvc-plast så finns det firmor som plastsvetsar som säkert kan smälta ihop det åt dig.

tänkte oxå på det...så ja köpte nåt super-epoxy..om man kan få isär sprickan lite o få mellan limmet o sen släppa så kanske det ligger i press...

3 650 Inlägg
29 maj 2008
fixa en slang i rätt storlek och trä över..nu tänker jag på kylarslangsanslutningen om de e den de fel på?

1 688 Inlägg
3 juni 2008
Andree skrev:
Losgard skrev:

tänkte oxå på det...så ja köpte nåt super-epoxy..om man kan få isär sprickan lite o få mellan limmet o sen släppa så kanske det ligger i press...

Tänkte dessutom att du skulle lappa över sprickan med någon lämplig plastbit.
Då lär det nog hålla i alla fall, bara lim i själva sprickan är nog lite tanigt.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Rapidoz
688 Inlägg
3 juni 2008
kör med rutlim och det inte funkar med vanlig epoxylim

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

9 Inlägg
3 juni 2008
kommer aldrig att hålla!!  köp en ny kylare kostar ca 2500:- , tycker du det är dyrt så byt bil. det är flott att åka volvo, speciellt en R.... wink
Senast redigerat av Domme (3 juni 2008)

48 Inlägg
3 juni 2008
hitta någon som kan tigga ihop den. men tror nog att det är bättre att köpa ny. För cellen som man tiggar på slutar funka annars så blir den "som ny"

1 688 Inlägg
3 juni 2008
Domme skrev:
kommer aldrig att hålla!!  köp en ny kylare kostar ca 2500:- , tycker du det är dyrt så byt bil. det är flott att åka volvo, speciellt en R.... wink

Hur vet du att det inte kommer hålla? Har du testat? roll

66 Inlägg
3 juni 2008
mitt resept funkar två ägg vitor

ante va namnet 26 år jobbar som mekaniker,

4 682 Inlägg
4 juni 2008
fixa de me lödtenn.

827 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Domme skrev:

tänkte kolla om det gick o fixa först... e ju en sån liten jävla spricka

827 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
fixa de me lödtenn.

som sagt..det e i plasten

509 Inlägg
6 juni 2008
Lagade mitt trimmer huvud till röjsågen med ett veidec lim och det håller fortfarande

Sök