Tänkte kapa mina fjädrar imorrn (jag vet man ska ha sänkkningsats mm. men 950kr i månaden grabbar!)
Köpt små "avgasklämmor" för att sätta fast fjädrarna med, hur ska det sitta fast enligt SBP? SKa jag sätta en klämma både uppe och nere lr? Måste man sätta dit bak? Hur många behövs egentligen för en fjäder? Kollat alla trådar om sänkning här i forumet. Men allas tips är att sätta dit slangklämmor. Det borde ju blir bra mycket starkare med en sån här klämma än med en slangklämma..så då behöver jag väl inte mer än en?
Har aldrig hört att man fäster fjädern i skålarna.. Huvudsaken är att fjädern inte skramlar lös när hjulet hänger fritt, sen om man kan lösa det genom att sätta fast fjädern vetifan=p Känns lite småvanskligt fkt..
Mina e lösa och har fått mycket gnäll pg.a det men bilen går igenom... Huvudsaken är visst att inte fjädern hoppar ur sitt läge. Har du höga fjädertallrikar så tror jag nog att du ska vara lugn eller så har vi snälla besiktningsgubbar här.
Mina e lösa och har fått mycket gnäll pg.a det men bilen går igenom... Huvudsaken är visst att inte fjädern hoppar ur sitt läge. Har du höga fjädertallrikar så tror jag nog att du ska vara lugn eller så har vi snälla besiktningsgubbar här.
/Ena
Jag gissar på snälla besiktningsgubbar men så länge bilen är nerhissad så hoppar den inte ur. Hissar man upp bilen med en saxlyft så brukar det kunna lägga sig ur spår. Var iallafall så för min gamla 740.
Mina fjädrar ligger på gränsen bak, det är precis att man kan flytta på fjädern när man hissat bilen. Jag har löst det genom att dra en slangklämma runt fjädern i underkant så att den sitter fast, det var en kille på bilprovningen som tipsade mig om det. Jag har åkt genom två besiktningar nu och det har inte varit några klagomål alls.
Mina fjädrar ligger på gränsen bak, det är precis att man kan flytta på fjädern när man hissat bilen. Jag har löst det genom att dra en slangklämma runt fjädern i underkant så att den sitter fast, det var en kille på bilprovningen som tipsade mig om det. Jag har åkt genom två besiktningar nu och det har inte varit några klagomål alls.
Okej, för jag har köpt små "avgasklämmor"..borde ju bli hållbarare än slangklämmor..så vi får väl köra på d
Om man tar typ spännband och bultar fast ena änden i den övre fjäderskålen och den andra änden i den undre fjäderskålen. Bilen ska stå lite på hjulen så fjädrarna är lite ihoptryckta... Funkade på rallybilen.