3097
Sök

Hur Lär Jag Mig Att Plasta In Kjolpaket? Vad Behöver jag för verktyg?

317 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Tjena Alla Glada!

Skulle bara Höra ifall någon vet hur man lär sig att plasta in Kjolpaket.. ska själv börja göra det men behöver en start alltså lite hjälp.. Behöver instruktioner på hur det går till och vad är det för verktyg man behöver till arbetet ? Du som vet , Snälla Skriv !smile

Mvh
Micke

Låg och slö....

8 156 Inlägg
7 juni 2008

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

341 Inlägg
Kaross arbetare
79 Inlägg
8 juni 2008
verkar shysst o göra... men dyrt.... fast vill man få bilen fin får plånboken lida pin

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
8 juni 2008
Vet Inte Hur Man Lär Sig Plasta, Tänkte Bara Uppmärksamma Att Det Är Jävligt Töntigt Att Skriva Med En Stor Bokstav I Varje Mening. big_smile

343 Inlägg
9 juni 2008
Hur mycket du än läser på diverse sidor och alla guider som du hittar så fins det bara ett bra sätt att lära sig...
skaffa allt du behöver och börja plasta, helst bygger du en test sak som inte gör något om det inte blir bra.

Jag plastade nyligen för första gången på mitt projekt bygge och jag hade läst massa guider och liknande, men fortfarande att plasta en liten test sak lärde mig mer än allt jag hade läst.

Verktyg du kommer att behöva för att plasta är ganska få
*hanskar,bra skyddsmask - polyester är inte nyttigt att få på eller i sig tongue
*aluroller - bra för att trycka ut luften från plasten, pensel fungerar också
*några penslar
*burkar att blanda polyester i
*diverse små saker som sax, kniv

Om du sedan ska spackla behöver du
*gummi spackel eller liknande
*något att blanda spacklet på
*slippapper och många av dom

Lycka till med plastningen wink
Senast redigerat av ImprezaGT (9 juni 2008)

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se

Kaross arbetare
79 Inlägg
9 juni 2008
vad för slags slip papper?

343 Inlägg
9 juni 2008
Typ 80, 120 , 180 och 240 beroende på hu fin yta du vill ha bara att starta med det grövsta sen arbeta dig till finare och finare... 240 pappret behövs bara för sista finliret

Blekingebilradio.se

38 Inlägg
10 juni 2008
ImprezaGT skrev:
Typ 80, 120 , 180 och 240 beroende på hu fin yta du vill ha bara att starta med det grövsta sen arbeta dig till finare och finare... 240 pappret behövs bara för sista finliret

ska man lacka ytan kan jag rekomendera finare än 240 om man inte vill lacka väldigt tjocka lager för att täcka sliprepor som syns igenom annars.

343 Inlägg
10 juni 2008
antalpromille skrev:
ImprezaGT skrev:

ska man lacka ytan kan jag rekomendera finare än 240 om man inte vill lacka väldigt tjocka lager för att täcka sliprepor som syns igenom annars.

Jo det är klart fast jag tänkte att 240 räcker för delarna...ska man lacka sen så vill man lägga en slipgrund och köra med finare slippapper

Blekingebilradio.se

Sök