2389
Sök

solfilm till audi a4-96

130 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
tjenare ska lämna in min bil till en glasmästare jag känner, så ska de montera solfilm åt mig... men nu till frågan när jag var där och beställde tid så kolla han på rutan och mätte lite och sa att han var tvungen att skarva bakrutan två gånger.

Kan det verkligen stämma?

Har kollat på några a4:or sedan som jag har men inte sett någon som har en skarv på bakrutan.

Bekaert Films är det de använder enligt hemsidan om det kan hjälpa...

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
2 juni 2008
Det ska du inte godkänna, Solfilmen idag är så bra idag att man formar och monterar den i ett stycke!
Visst kan det va så att du har fått ett pris på det som motsvarar kunskapen/kvaliten på jobbet!

Vet att Peter W på garaget.org håller till i dina trakter! Han har kunskapen samt duktig på den produkt/monterat som du eftersöker
Kör Volvo V70N

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

130 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
nja vet inte om jag fick så jätte bra pris 2500:- men vet att han jobbat på BVS innan så han borde kunna, enligt de andra på företaget är det han som är bäst av dem...

Men en fråga till hur lång tid tar det för en "kunnig" att fixa solfilm? på fem rutor (han ville ha bilen två dagar för att fixa det)

132 Inlägg
2 juni 2008
Om man lämar iväg bilen till en proffesionell solfilmsmontör ska man inte behöva skarva bakrutan. Det bevisar bara att han använder billigare solfilm för att han ska tjäna en hacka.. Jag hade hört mig runt lite hos andra firmor och hört med de.. Annars kan du lika väl försöka på det själv, krävs bara lite tålamod..

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

475 Inlägg
2 juni 2008
Kan ju inte påstå att man är proffs om man skarvar rutan!! Såg att du skrev att dom använder Bekaert solfilm, det är en Proffs film, dock bevisar ju inte det att han kan montera!
2500:- Är ganska billigt får jag säga!
Här nere i skåne ligger Sedan modeller på 4000:- - 5000:- beroende lie på bilen!
Men visst kan man skarva snyggt, dock så ska det ej behövas med dagens kvalitets film!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

646 Inlägg
2 juni 2008
Defenitivt inte, min bakruta är skarvad 1 gång å det syns knappt!! Gav totalt 1100 för alla rutor tonade inklusive sidorutorna fram samt framrutan!

Dock är det inte hos en glasfirma utan privat! Och personen ifråga är extremt duktig!

MVH Mikael

130 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
anledningen till att jag ska betala 2500 är för att jag känner honom lite, annars skulle det bli dyrare. 

hur lång tid brukar de vilja ha bilen när de ska montera?

tänkte de vill ju ha den i två dagar. är det normal lång tid?

475 Inlägg
2 juni 2008
Åter igen! Man ska inte skarva en bakruta idag om man jobbar med solfilm! Skarv la man i slutet på 90 talet knappt då ens!
Dock finns det fortfarande dom som kan tekniken från den tiden som verkligen kan skarva utan att det syns!
Men är man inte uppdaterad med smällt tekniken så kan jag ju inte påstå att det är ett proffs till vardags! Utan monterar då bara ett fåtal bilar om året!!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

1 112 Inlägg
2 juni 2008
min e skarvad två gånger! Men den e ju inte inlämnad iofs! Men jag kolla å hos en riktig verkstad för sånt så skall dom ha 1700 för ett bakrute jobb dvs bak å sidor!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

130 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Jo jag har förstott att man inte skarvar längre men hoppas det är därför han vill ha den i två dagara tycker inte det borde ta så lång tid annars.

475 Inlägg
2 juni 2008
sierracoff skrev:
Jo jag har förstott att man inte skarvar längre men hoppas det är därför han vill ha den i två dagara tycker inte det borde ta så lång tid annars.

Det varierar på olika ställen! Vissa behöver den 1 dag och andra ett par dagar!
Tvivlar du på om dom ska köra med bilen, är det bara att skriva av miltalen!

Lycka till!
mvh¨
Jörgen

Solfilms montör

130 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
SOLFILM skrev:
sierracoff skrev:

Det varierar på olika ställen! Vissa behöver den 1 dag och andra ett par dagar!
Tvivlar du på om dom ska köra med bilen, är det bara att skriva av miltalen!
Lycka till!
mvh¨
Jörgen

nea jag litar väl på dem då jag känner dels en av de som jobbar där och han som äger firman, så inte skraj för att de ska köra med den men tänkte att de kanske villa ha lite extra tid för att få det bra och slippa skarvar och annat för att göra jobbet så bra som möjligt...

1 045 Inlägg
3 juni 2008
tar ungefär 4 timmar att tona bilen, men dom kanske vill ha kvar den lite längre så det kan få tid att torka om det är nån jobbig bubbla eller liknande..

och den rutan lägger man i ett stycke, snyggast så också.

Priset var dock bra
Senast redigerat av NMI (3 juni 2008)

1337
1 343 Inlägg
16 juni 2008
Kan bara hålla med vissa i tråden.
Skarvad bakruta är absolut inget man ska betala för.
Sen anser jag att man inte ska behöva bilen mer än en dag.
Det tar ju trots allt bara ett par timmar att montera..

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök