3323
Sök

Fråger om lackering med mera! =)

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Tjenare!
Jag tänkte färga om bilen och har hört att man måste ha en kompressor med en del tryck på.

Någon som vet hur mycket det ska vara så det inte blir dåligt och vart man kan få tag på bra Färgsprutare?

är en lackare som tar 10.000 för lackera om hela bilen i samma färg (utan kvitto) eller 17.000 för helt annan färg på bilen ( utan kvitto ) då är det allt i priset. men känner mig inte så säker på det om det skulle bli skit allt. och inge kvitto. hmm

Ingen som är bra på lackera och så här om kring göteborg som kan tänkte sig göra det för något pris?big_smile

Är en Volvo 855
Är rost på fram skärmarna och vid bakluckan sen vid grillen fram.

/BeNgan
Senast redigerat av bengan87 (1 juni 2008)

341 Inlägg
1 juni 2008
Lite om hur det går till när man lackerar finns här:

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4021.0

12 086 Inlägg
1 juni 2008
Du behöver verkligen inget tryck för att lackera.. max 3-3½ bar typ.

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Du behöver verkligen inget tryck för att lackera.. max 3-3½ bar typ.

Så man kan lika bra köpa den för 699 kr på jula står att det är 8 bar tank 24l volym: 206 1/min 1,5 hk

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
ingen som vet vart man kan få tag på färgen och kolla på olika färger. är ute efter en färg som folk säger heter havs blå metallic. någon som har hört de tidigare?

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
eller den här gröna färgen länk till Blocket. http://www.blocket.se/vi/15777317.htm?ca=15_s

någon som vet vad färgerna ligger på ca?
Senast redigerat av bengan87 (1 juni 2008)

431 Inlägg
1 juni 2008
bengan87 skrev:
eller den här gröna färgen länk till Blocket. http://www.blocket.se/vi/15777317.htm?ca=15_s

någon som vet vad färgerna ligger på ca?

800-900kr/L

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
ingen som vet om det går att kolla på färger på nätet? tänkte färga om bilen den här mån

Subarist
131 Inlägg
1 juni 2008
Ett tips är att kolla på http://lackering.forum24.se/ Där finns svaret på i princip alla dina frågor.

583 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
hur många liter kan det gå åt till en Volvo 855 i färg? och i grundfärg?
vad ska man köra med för mm på Slippapper?

64 Inlägg
3 juni 2008
Du behöver en kompressor med en stor luft tank iallafall 150 L men skulle rekommendera en ännu större.sprutan drar 250 - 400 L/min . Satan jag har på jobbet drar 350 L . skulle tro att det går åt 3L färg oblandad och minst lika mycke grund oblandad.papper inte grövre än 800 innan lack. men under arbetet kan du köra av med grövre.

Billackerare
365 Inlägg
3 juni 2008
bengan87 skrev:
Tjenare!

är en lackare som tar 10.000 för lackera om hela bilen i samma färg (utan kvitto) eller 17.000 för helt annan färg på bilen ( utan kvitto ) då är det allt i priset. men känner mig inte så säker på det om det skulle bli skit allt. och inge kvitto. hmm

/BeNgan

de priset du har fått "utan kvitto" e bra pris bara så du vet..o så e de väl en kombi du har ? tak e lixom itne roligt o lacka, o e man kort så e de asjobbigt..

så de priset tycker jag du ska va nöjd med..han lär ju inte göra något skit jobb..

sen beror de på hur "petig " du är, vill o kan du göra en garagelack själv vilket e ett billigare alternativ givetvis, så e de ju bara o köra..men risken e ju större då att de går käpp rätt åt hel**tte om du aldrig hållt i en spruta ? eller vet hur man gör förarbete ?...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

583 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Okej. blir nog det kompis priset mitt garage är så jag typ bara får in bilen. och ska en då ta delar från en volvo V70 som lister med mera. så det blir nog bra i slutat.
det man är skit nördig för är om dom gör ett skit jobb. annars är 10.000 jävligt bra.
Ska till Volvo och kolla på olika färger så tar killen in det och fixar det. och då va det en del rost han skulle fixa med som tidigare ägere inte har fixat utan tagit färg bara och fixat med. så det är rost under färgen som kommer fram nu.

Kommer nog in bilder sen på hur den ser ut smile

Crazygreek skrev:
bengan87 skrev:
Tjenare!

/BeNgan

de priset du har fått "utan kvitto" e bra pris bara så du vet..o så e de väl en kombi du har ? tak e lixom itne roligt o lacka, o e man kort så e de asjobbigt..

så de priset tycker jag du ska va nöjd med..han lär ju inte göra något skit jobb..

sen beror de på hur "petig " du är, vill o kan du göra en garagelack själv vilket e ett billigare alternativ givetvis, så e de ju bara o köra..men risken e ju större då att de går käpp rätt åt hel**tte om du aldrig hållt i en spruta ? eller vet hur man gör förarbete ?...

83 Inlägg
16 juni 2008
Hör även med Paul på PaintWorx. Mkt duktig lackerare med bra priser!
Om du lämnar bilen till honom så vet du att resultatet är topp!

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
17 juni 2008
abe-gbg skrev:
Hör även med Paul på PaintWorx. Mkt duktig lackerare med bra priser!
Om du lämnar bilen till honom så vet du att resultatet är topp!

Var det han som hade sin bil utställd på Elmia?

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök