2529
Sök

Nån som har en fin mapp te megasquirt å 230Fk ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Tjosan!  ja precis som de låter....

Jag söker en bränslemapp å  tändmapp te megasquirt som någon har jobbat på lite men behöver inte vara färdig...vill ha något annat att testa med å även nått man kan leka lite med

tacksam för svar

220 Inlägg
15 juni 2008
kolla på http://www.megasquirt.se där kan det finnas. och vad är det för MS du kör med? smile
Senast redigerat av 760turbo (15 juni 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2008
Går ju fort att bara dra ihop något själv.  håll koll på soppan och lyssna efter spikningar, sen om du börjar från scratch eller får en mapp så är det precis lika mycket jobb då alla motorer är individer.  har du exempelvis dragit din toppackning hårdare så din topp ligger 0.2mm närmare blocket så ändras squish-ytan och motorn kan spika på helt andra ställen än din kompis du får mappen av.

bara byta tändstift kan ge trubbel...  så bara för att du får en mapp så är inte jobbet klart.  var försiktig och använd rätt verktyg (bredbandslambda, knackutrustning) så löser du en egen ampp lätt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

220 Inlägg
15 juni 2008
håller faktiskt med torpis. lättare att göra en själv faktiskt. annars får du ändra allt ändå. men du får göra som du vill. smile kan finnas någon som kan hjälpa dig på sidan som jag skrev innan smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2008

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Tackar tackar  för tipsen

Men har som sagt va inte mappat förut å skulle vilja kolla hur andra har gjort ...värden osv..bilen går ju nu ... men vill kolla hur andra har lagt upp tändningen osv så man har ett hum...fett går den afr  11-14 ungefär har iofs inte belastat något ännu ..får testa leka lite senare ikväll eller imorgon

Gärna fler tips smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
bytte mjukis i min box igår till senaste i alla fall smile

Måste bara byta kamremskåpan så jag kan kolla tändningen för klacken där graderna står är avslagen...

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juni 2008
Alltid bra att dubbelkolla tändningen så det stämmer i verkligheten.   Ställ hela mappen till exempelvis 20grader och mät på vevaxeln, sen justerar du triggerpositionen i sprutet till det stämmer 100%   smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Alltid bra att dubbelkolla tändningen så det stämmer i verkligheten.   Ställ hela mappen till exempelvis 20grader och mät på vevaxeln, sen justerar du triggerpositionen i sprutet till det stämmer 100%   smile

Hehe de lät som ett bra tips ...får se om man hinner byta kamremskåpan innan jag börjar jobba imorgon smile får la gå upp kl 7 å börja  för man börjar bli lite sugen att få bilen å rulla nu smile å innan tändningen är ok så rullar den inte speciellt långt

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
torpis skrev:

Hehe de lät som ett bra tips ...får se om man hinner byta kamremskåpan innan jag börjar jobba imorgon smile får la gå upp kl 7 å börja  för man börjar bli lite sugen att få bilen å rulla nu smile å innan tändningen är ok så rullar den inte speciellt långt

bytte kamremskåpan...skiftade mellan den från min vinterbil å 940...tror ni att min vinterbil startade sen...vart tvungen å stressa iväg så man kunde mappa lite på 940in så jag tog mig te jobbe...

Men nu är tändningen nollad å man vågar köra med att smile får ställa in lite till imorgon

Sök