3638
Sök

Mystiskt elfel, Volvo 740 -88

474 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Tjena!

Min hastighetsmätare samt tankmätare har börjat att glappa. Det låter kanske inte så konstigt men saken är den att ibland funkar dom som dom ska, sen vissa gånger så funkar dom bara när man gasar, släpper man gasen åker den ner till 0, ibland kvittar det den glappar iallafall. Och tankmätaren kan ibland gå upp i topp och när man tutar till en gång så åker den ner i botten och sen upp i topp igen. Hel skumt.

Jag har funderat på om det kan vara jordfel. Eller vad tror ni?

Volvo S60 2.5T AWD

263 Inlägg
17 juni 2008
låter som att det jordar någonstans ja tongue

Bjuuuu han!!

287 Inlägg
17 juni 2008
volvo orginal skulle jag säga hade liknade problem med min 745a.

474 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
vart sitter jordkontakten till instrumentbrädan då? eller vart tror ni annars jordfelet ligger?

Volvo S60 2.5T AWD

Smålänning
7 887 Inlägg
17 juni 2008
Vet inte vart jordkontakten sitter, men däremot vet jag att kvalitén på volvos instrument är riktigt dålig, så jag skulle råda dig att plocka dän instrumenthuset och gå igenom hela kretskortet på baksidan med lupp eller liknande.

Tror jag ska göra de på min förti i fördbyggande syfte (och för att sätta dit nollarknappen till trippen...)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

474 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
ok. jag får väl se hur jag gör tongue

Volvo S60 2.5T AWD

Sök