3478
Sök

Trycker ut kylarvattnet efter start!??

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
näe tyvärr så har ja inte de i huvet me kilona där. å kamdrevet e bara att passa in.å kolla toppen ordentligt

Okey,. men de kan jag fråga nån om sen. smile Jo annars vill den ju inte starta. smile

Kolla toppen? va menar du?

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 juni 2008
så att det inte e några synliga sprickor..å har den gått väldigt varm så bör du plana den också.bara för att slippa problem igen me packningen.
Senast redigerat av mrbuggy (21 juni 2008)

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
så att det inte e några synliga sprickor..å har den gått väldigt varm så bör du plana den också.bara för att slippa problem igen me packningen.

Okey, asså då den blev varm var kanske i 5min, poffa till då kylaren sprack på sidan och tempen gick direkt upp till rött. Sen efter 5min kanske så gick tempen ner. Vad kostar en planing av topp då? Måste väl ut med ventiler och sånt. Har inte verktyg för de eller arbetsplats.

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 juni 2008
priset kan variera hur mycke som helst så de e bäst att kolla först. å de e inte säkert att de behövs alls..de man kan göra lite enkelt är att kolla med högkanten på en stållinjal å sätta emot ytan å kolla om de lyser igenom nånstans.. (obs väldigt enkelt å kanske inte hundra ).

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
priset kan variera hur mycke som helst så de e bäst att kolla först. å de e inte säkert att de behövs alls..de man kan göra lite enkelt är att kolla med högkanten på en stållinjal å sätta emot ytan å kolla om de lyser igenom nånstans.. (obs väldigt enkelt å kanske inte hundra ).

Okey, hoppas verkligen toppen har klara sig, för annars om priset springer iväg för en planing så skffar jag nog en 531 iställe eller en beggad.
Men volvos toppar är väl in järn och inte i aluminum?
Alu är ju värdelöst, min pappa hade de på sin Mitsu Pajero -88 och hans topp sprack. Vart ett helvette och fixa. Dyrt. hmm

Men ska kolla sen med en linjal.

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 juni 2008
min e alu i alla fall..å din me.big_smile

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
min e alu i alla fall..å din me.big_smile

Oohh shit, hoppas på de bästa då. smile Fast iförsig, har inte känt någon skillnad effektmässigt. Fast de kanske man inte gör?? roll

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 juni 2008
nä de tror ja inte du gör. ska nog vara mycket om de ska kännas..

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
nä de tror ja inte du gör. ska nog vara mycket om de ska kännas..

ok, aja de åter står att se. Ska ta ner bilen om 2veckor. Den står i norr just nu. Har besiktning den 1:a juli. smile Sen ska den rulla ner 85mil. Problemfrittt hoppas jag. smile

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

21 761 Inlägg
21 juni 2008
Det är B16/B18/B20/B30 som har toppar i järn, de "nyare" motorerna (B21 osv osv) har aluminium i topparna och kan lättare bli skeva vid varmgång vad jag vet iaf.

85 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är B16/B18/B20/B30 som har toppar i järn, de "nyare" motorerna (B21 osv osv) har aluminium i topparna och kan lättare bli skeva vid varmgång vad jag vet iaf.

Ok, så vare ja, visste att volvo hade järntoppar iaf. smile
Jo de stämmer och jag hoppas jag har klarat mig.

Wellén
Volvo 244 GL(S) 1982
Stockholm

Sök