stek kycklingbitar och sen slänger du ner spenat i stekjärnet och häller ner lite matlagningsgrädde... så blir det en fin gryta av det som du kan servera riktigt färsk pasta till... micket gott och nyttigt...
Senast redigerat av AeroMalm (19 maj 2008)
Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
Annars kan man ju köpa färsk kyckling filé, marinera i honungsmarinad + lite andra kryddor som kan finnas i dem, eller terriyaky eller vad den nu heter. Sen slänga på grillen. Café de paris sås eller annan valfri sås funkar bra. Ris, och kanske en krillad majskolv när man ändå har grillen igång.
brukar bara slänga på allround krydda eller grill krydda på när jag gör kycling sen ibland så tar jag sweet chilisås på eller när jag ''lyxar'' till det så tar jag allrount eller garlic grill marenad blir najs som satan iaf
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Tack för alla tipsen. Har blivit lite olika kycklig recept på sistonde, men gjorde ett idag som va sjukt gott men hur lätt som helst. Ville dela med mig det bara
Skar upp filéerna i bitar, hällde i ganska mycket olivolja i pannan, kryddade med mycket curry, hällde på lite mer olja över filébitarna. Lät det fräsa på bra länge på medelhög temp, det blev typ som lite fritering. Ytan blev sjukt fin, knaprig och de smakade hur gott som helst. Kan verkligen rekommenderas.
Här kommer mitt bidrag till framtiden. Bryn filéerna, sen fräser du lite upphackade morötter, lök o äpplen. Lägg tillbaks kycklingen i pannan o sen i med lite calvados o fjutta på.
sen häller du på vitt vin o cider (riktig cider) låt koka ner tillshälften återstår eller tills kycklingen e klar.
Plocka ur kycklingen o sen slår du i grädde i pannan så att de blir såsaktigt, mixa såsen o krydda upp.
Skär upp kycklingen snyggt o lägg på tallriken. såsen ringlar du på lite snyggt. G
ärna några grillade gröna sparrisar, och en favvo som jag älskar är jordärtskockspuré som tillbehör.
Brukar bara göra ett par snitt i fileerna och sedan göra en marinad på pesto, olivolja och samba oelek och smörja in dem med... sedan 25-30 min i 225 grader, servera gärna med currybulgur och nykokt broccolli! Jättegott
tasteline och alltommat. sedan ahr du alla recept du komemr kunna laga i ditt liv
Jag gillar inte att kolla på recept med kryddmått hit och dit. Man ska bara kasta ner allt i byttan och smaka av Recepten som kommer här är mer av den typen, tycker jag passar bättre! Dessutom är recepten folk skriver här redan tillagade med bra resultat (förhoppningsvis), plockar man nått från en hemsida som "låter gott" kanske det inte blir så gott. Finns ju inget värre och stå och laga mat sen smakar det crap Men, jag kanske kollar där nån gång om jag måste