Som sagt, kolla alla ljus. Broms- blinkers- och för all del skyltbelysning. Du verkar veta lite vilka fel/brister som finns på bilen, om du nu inte har särskilt mycket erfarenhet av bilmeck så läs på lite i t ex Haynes 850-bok om just reparationen av aktuell del. Kan man bara snacka lite för sig inför bes-mannen och låta kunnig så brukar de vara ganska generösa. I mitt fall med 940:in kan jag ju den bilen ganska innan och utan, man vet ju hur man ska göra saker och ting så det var inga problem med lite anliggande bromsar och något ojämn bromsverkan... Fick igenom den idag med blankt papper, skulle väl blivit iaf två 2:or men som jag slapp.
En annan sak jag lagt märke till... Jag får väl snällt nominera mig till kategorin "putsbögarna". Har väl alltid mer eller mindre ren bil både på in- och utsidan. Kör alltid in bilen på bes nytvättat och nypolerad på både in- och utsidan. Har märkt att bes-gubbarna blir mer lättsamma och "snällare" när man kommer in med fräscha bilar. Man kan faktiskt få dem att se mer på putsen och helt glömma bort att kolla vissa saker som de alltid ska kolla. Snabbt räknat har jag nog sluppit undan 6-7 st 2:or genom åren, bara genom att ha puts och studs på grejerna.
MVH
Senast redigerat av Dave_C70 (23 juni 2008)
- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -