2884
Sök

Bilder på luftburkar (SAAB 900NG/9-3OG)

584 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Nån som har bilder på en SAAB 900NG lr 9-3OG med borrad luftburk och högflödes insatsfilter? Tänkte kolla hur de ser ut lite.. Hade öppet sportfilter på när ja köpte bilen men ska byta till insatsfilter nu ist..

1 002 Inlägg
25 juni 2008
fattar inte riktigt..? vill du se hur det ser ut med en orginal luftburk som har ett par hål i sig..? och sen hur ett insattsfilter ser ut..? hmm..

...

265 Inlägg
25 juni 2008
Hålen skall vad jag har förstått göras på undersidan, så det lär ju inte synas så mycket. wink Det kommer se ut som en vanlig luftburk.

584 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Okej okej.. jaa jag vill se hur de ser ut original tongue så att jag kan kolla om jag har allt jag behöver hemma lr om de fattas ngt..

Addicted
14 Inlägg
25 juni 2008
Borra inte i burken, den sitter såpass nära motorn så det är hög risk för att luften som sugs in är varm. Modifiera istället röret som går ut från burken, t ex till en större diameter. Själv kör jag på 3" från burken som leder ända ner till fronten.

//MVH

Bmw- och Saabfreak

1 002 Inlägg
25 juni 2008
så länge du gör håler på undersidan eller det "bortre sidan" så e de ingen fara.. men jag fattar inte riktigt varför du ska göra detta, då det i princip får samma resultat som med ett öppet filter..

...

2 164 Inlägg
25 juni 2008
Som sagt så borra INTE i luft burken.
Ta och montera en modell större inlopps rör till burken så blir de mycket bättre.

MVH

F

584 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
dahboy skrev:
så länge du gör håler på undersidan eller det "bortre sidan" så e de ingen fara.. men jag fattar inte riktigt varför du ska göra detta, då det i princip får samma resultat som med ett öppet filter..

för att mitt filter som sitter i nu suger i sig massa varmluft.. har ingen bra avskärmning och jag tror inte de kommer in lika mkt skit i ett insatsfilter som de gör i det jag har nu..

3 295 Inlägg
26 juni 2008
kolla in  insugsröret som sitter på "Viinikka_86" saab 9-3:a.. det suger inte varmluft direkt.. big_smile

Sök