beslutsångest problem ang bilköp

YööA
24 juni 2008 · 607 Inlägg

hej. jag funderar nu att byta upp mig till en audi a4. och det finns en här i stan som ser mycket fräsch ut men som har rullat runt 20000 mil. Killen har lagt ut den för 50000kr. det rör sig om en audi a4 2,8 quattro . årsmodell 96. är det för dyrt för bilen, dyr bil att äga ? vad tycker ni ?

Brynäs tigers
YööA
24 juni 2008 · 607 Inlägg

någon kan väl lämná ett tips ??????

Brynäs tigers
Pysslingen
24 juni 2008 · 33 Inlägg

tycker han är lite dyr men d går ju att pruta. jämför själv med liknande på blocket å se att dom ligger ute för ca 30 ..

Temilit
24 juni 2008 · 42 Inlägg

Lite smådyra att äga bara så du vet.
är du händig och kan byta mycket själv så blir det ju självklart billigare men a4 95-00 brukar ha lite små rackel (inte så mycket extrema ras men) speciellt framvagnen.

Annars mycket fina bilar rekomenderar dem starkt men det kostar :>

Quattro is the way

YööA
24 juni 2008 · 607 Inlägg

YööA skrev:
hej. jag funderar nu att byta upp mig till en audi a4. och det finns en här i stan som ser mycket fräsch ut men som har rullat runt 20000 mil. Killen har lagt ut den för 50000kr. det rör sig om en audi a4 2,8 quattro . årsmodell 96. är det för dyrt för bilen, dyr bil att äga ? vad tycker ni ?

bilen har gått ungefär 23000mil. Hela framvagnen är bytt för 1 månad sedan. den har ac. 19 tums fälgar medföljer. kommer man bli dum förklarad om man köper bilen för den har gått så långt ?

Brynäs tigers
YööA
24 juni 2008 · 607 Inlägg

lyfter tråden lite här

Brynäs tigers
Temilit
24 juni 2008 · 42 Inlägg

Det är ju svårt att säga på rak arm, Far och provkör den och kolla efter dom vanligaste felen (finns en guide någonstans) och är hela framvagnen bytt så är det ju ett plus med fräscha delar.
kolla service bok se om den är servad kamrem bytt osv.

50 000 va kanske lite blodigt men är den riktigt fräsch så

Senast redigerat av Temilit (24 juni 2008)

Psykdoktorn
26 juni 2008 · 194 Inlägg

Ofta är ju Audi dyra i försäkring och dylikt. Så mitt råd är att först och främst kolla om du har råd att äga en, innan du köper den. Annars brukar ju Audi se ganska fina ut...

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang