3834
Sök

v40 2.0T ger ifrån sig konstigt vin/tjut.

244 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Jag satte precis i K&N insatsfilter plus T4-tändstift och nu ger bilen ifrån sig ett konstigt tjut/vin vid gaspådrag på 3an. Vet inte hur jag ska beskriva ljudet men det är inget vanligt turbo-vin utan snarare mer som en svag låg vissling. Är det normalt eller är det någon fara med bilen tro?

MVH Niclas

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

338 Inlägg
26 juni 2008
Låter som du fått ett vanligt insugsljud av sportluftfiltret. Tordes inte vara någon fara, är du orolig byt tillbaka till original.

244 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Okej, blev bara lite skraj... Men samtidigt är det ju ett luftfilter med lite mer flöde så det kanske inte är så konstigt då.

Men ljudet som sagt är lite som när man försöker vissla låga/bastoner om man säger så.

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Mollllgan
26 juni 2008
jao_joo skrev:
Okej, blev bara lite skraj... Men samtidigt är det ju ett luftfilter med lite mer flöde så det kanske inte är så konstigt då.

Men ljudet som sagt är lite som när man försöker vissla låga/bastoner om man säger så.

Förstår inte riktigt kan du vissla denna melodi???wink

Nej då bara skojjar med dej.. det e nog pga filtret och du inte e van=)

Ha det fint Mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 juni 2008
testa med originalfiltret igen, tar ju 15sek att byta.  turbon suger ju massa luft så kalrt det kan bli visslande ljud.  Be någon motorintresserad kille på stan lyssna på din bil eller åk förbi nån volvomek...   enkelt sätt att sova gott om natten smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

244 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
testa med originalfiltret igen, tar ju 15sek att byta.  turbon suger ju massa luft så kalrt det kan bli visslande ljud.  Be någon motorintresserad kille på stan lyssna på din bil eller åk förbi nån volvomek...   enkelt sätt att sova gott om natten smile

Jag ska till Autotech direkt efter jobbet nu till morgonen så de kanske har någon idé smile
Ska ändå slänga i steg 1 nu smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 juni 2008
jao_joo skrev:
torpis skrev:

Jag ska till Autotech direkt efter jobbet nu till morgonen så de kanske har någon idé smile
Ska ändå slänga i steg 1 nu smile

Hälsa att Torpis är sugen på sina kammar wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök