3459
Sök

Öppen dump på V40 turbo?

178 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Jag har precis införskaffat en V40 2,0 T -98 men skulle det funka att ha en öppen dumpventil på den?Utan att skada så att säga?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 juli 2008
gör en sökning så hittar du massor smile

jag tillhör dem som ser de tekniska problemen och avråder dig.  Andra skolan väljer att leva med att bilen dör på tomgång och smäller i avgasröret.

Det är inte min grej att motorn dör när jag svänger av motorvägen och servostyrningen helt plötsligt inte funkar eller att besiktningen ger dig HC-värde på 768 bara för du eldat upp din katt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

178 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Åfan..nja ska de ha dom bivärkningarna så e det ju inte värt det smile Bilen ska funka som en bruks/dragbil,hehe

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

178 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
du har inga andra tuner tips angående v40 t.den e just nu chippa och 2,5" system.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 juli 2008
Corre_Foppa skrev:
du har inga andra tuner tips angående v40 t.

jo...   om du köper en T4 turbo så får du 260hk med chipp och 2.5" avgassystem. (allt passar bolt on)

http://cgi.ebay.co.uk/Turbocharger-VOLV … .m63.l1177

Över det så bör du byta till en T4 motor med 81mm borr för detskall hålla i längden.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök