2087
Sök

Fortkörningsböter??

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2007
#61
Bounce skrev:
Lånar tråden.. Kan man bli av med kortet genom att köra för fort vid en fartkamera? tänkte ifall dom inte är så säkra på att de verkligen är personen o om dom verkligen drar kortet... nån som vet?
Har för mig att de inte tar ditt kort när du åker fast framför kameran.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 893 Inlägg
14 maj 2007
#62
Över 30kmh för fort och ärendet går till åklagare, precis som om du blivit tagen av den riktiga polisen. sad


Muttley
14 maj 2007
#64
ja allvar nu ? tar de körkortet om man kör för fort förbi en kamera ? om den nu tagit bild ?  är nervös nu. råka köra fort i lördes utanför ängelholm.

Colaberoende
1 219 Inlägg
14 maj 2007
#65
Om dom kan bevisa att det är du som sitter bakom ratten så ska du nog vara orolig.
Men det får du nog reda på när det kommer ett brev på posten och ett foto.
Du kan alltid hoppas på att kortet är så dåligt så att man itne ser att det är du.

/Ena


Muttley
14 maj 2007
#66
Ena skrev:
Om dom kan bevisa att det är du som sitter bakom ratten så ska du nog vara orolig.
Men det får du nog reda på när det kommer ett brev på posten och ett foto.
Du kan alltid hoppas på att kortet är så dåligt så att man itne ser att det är du.

/Ena
okej ja jag kommer ej ihåg om jag låg i 115 faktiskt men men de får vi allt se, sedan låg jag i mötande fil då jag körde om 2 andra bilar. men kollade också att om de drar de så är de max 2 månader utan körkort för min del för jag kan max hållt 120. hoppas hoppas.
smile sen är jag inte lik mig sen körkortsfotot alls på något sätt. hoppas bara.

1 893 Inlägg
14 maj 2007
#67
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1376 … sion=1.jsp

Polisens hemsida skrev:
När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?
Vid överträdelse med 20 km eller mer på 30-sträckor samt 31 km eller mer på 50, 70, 90 samt 110 sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats.
Över 40km/h lämnas till åklagare, för då räcker inte bötes skalan till, den gär ju bara till +40kmh. Fortare, innebär mera böter, eller fängelse.


5 Inlägg
4 juni 2007
#68
Ja, då hände det för mig med. Fick ett papper på att jag kört 119 km/h på en 70 väg hemskickat. Det syntes ganska väl att det var jag, och har ingen bra ursäkt förutom att jag precis hade kört om en bil och vägen var bred (jag vet, ingen ursäkt egentligen men ni kan spara på de arga inläggen). Hur ska man komma undan denna bötern? Den var ju ganska saftig på 4000 sek. Pappa är trafikpolis, så det vore ju inte så kul om det gick upp i rätten.

1 Inlägg
15 oktober 2007
#69
Drar liv i den här gamla tråden

Man blir så matt av den svenska staten...

Blev plockad av ett skåp i 96km/h på 90 väg! det räcker ju för fan med att hastighetsmätaren visar de minsta fel sad

Tänker självfallet blåneka men behöver nog lite hjälp med orsaken smile
Till att börja med så är bilden inte alls skarp och tagen på natten (btw blev jag jävligt bländad, inte direkt säkert) Dessutom så är mitt passfoto utan skägg och på skåp bilden så e jag skäggig som fan smile samt att man ser inte ett dugg av min panna eller öron.

Vad kan jag skriva som orsak, ja eller som rubriken heter "Förnekar, ange anledning:" eller måste man fylla i det fältet?

"rättsaktivister" behöver inte kommentera, jag vill ha vettiga svar smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
15 oktober 2007
#70
red9k skrev:
Drar liv i den här gamla tråden

Man blir så matt av den svenska staten...

Blev plockad av ett skåp i 96km/h på 90 väg! det räcker ju för fan med att hastighetsmätaren visar de minsta fel sad

Tänker självfallet blåneka men behöver nog lite hjälp med orsaken smile
Till att börja med så är bilden inte alls skarp och tagen på natten (btw blev jag jävligt bländad, inte direkt säkert) Dessutom så är mitt passfoto utan skägg och på skåp bilden så e jag skäggig som fan smile samt att man ser inte ett dugg av min panna eller öron.

Vad kan jag skriva som orsak, ja eller som rubriken heter "Förnekar, ange anledning:" eller måste man fylla i det fältet?

"rättsaktivister" behöver inte kommentera, jag vill ha vettiga svar smile
Neka neka neka... Det är de enda du kan göra...
Men skyll inte på idiotgrejjer... de genomskådar de direkt...
Om du får skriva nått eller nått förhör eller nån sån trams... Snacka mycke tekniskt så de inte fattar wink

Sump Runk Rätt O Slätt!

373 Inlägg
6 juli 2008
#71
Lånar in mig på tråden då jag misstäker att det kommer komma ett brev på posten i v... Kan en timmer bil med tomt släp lösa ut kameran? Låg bakom en sådan som körde som en dåre i fredags em. å ser kamera f*kapet blixtra till när släpet är i höjd med kameran eller var det mig den fota på ca 15 meters avstånd?

76 Inlägg
6 juli 2008
#72
dom måste ju kunna binda bilen till den som kör...jag blev fotad men hade en bil som inte stog på mig eller har några större anknytningar till mig och jag är mig inte lika på körkortet fick inte ett skit... kör bara med solskyddet ner så slipper ni ens oroa er för då kan nii köra hur fort ni vil:D

184 Inlägg
6 juli 2008
#73
annaorange skrev:
Ja, då hände det för mig med. Fick ett papper på att jag kört 119 km/h på en 70 väg hemskickat. Det syntes ganska väl att det var jag, och har ingen bra ursäkt förutom att jag precis hade kört om en bil och vägen var bred (jag vet, ingen ursäkt egentligen men ni kan spara på de arga inläggen). Hur ska man komma undan denna bötern? Den var ju ganska saftig på 4000 sek. Pappa är trafikpolis, så det vore ju inte så kul om det gick upp i rätten.
Med andra ord körde du 49Km/h för fort. Bör inte ditt kort ryka då med? eller dom kanske inte får ta det genom kameratagning som folk skrivit tidigare..
tråkigt eftersom din farsa är polis:/ Men lycka till..!

MvH: Johan

Muttley
6 juli 2008
#74
Lehtinen skrev:
annaorange skrev:
Ja, då hände det för mig med. Fick ett papper på att jag kört 119 km/h på en 70 väg hemskickat. Det syntes ganska väl att det var jag, och har ingen bra ursäkt förutom att jag precis hade kört om en bil och vägen var bred (jag vet, ingen ursäkt egentligen men ni kan spara på de arga inläggen). Hur ska man komma undan denna bötern? Den var ju ganska saftig på 4000 sek. Pappa är trafikpolis, så det vore ju inte så kul om det gick upp i rätten.
Med andra ord körde du 49Km/h för fort. Bör inte ditt kort ryka då med? eller dom kanske inte får ta det genom kameratagning som folk skrivit tidigare..
tråkigt eftersom din farsa är polis:/ Men lycka till..!
jo de kommer ju ryka med smile och de går inte komma undan. han får helt enkelt köpa fin present till pappa så han blir snäll smile

184 Inlägg
6 juli 2008
#75
VolvoHanna skrev:
Lånar in mig på tråden då jag misstäker att det kommer komma ett brev på posten i v... Kan en timmer bil med tomt släp lösa ut kameran? Låg bakom en sådan som körde som en dåre i fredags em. å ser kamera f*kapet blixtra till när släpet är i höjd med kameran eller var det mig den fota på ca 15 meters avstånd?
Om det är på en 50 lr 70 sträcka så ja tongue 90 finns de inte en chans om de inte va neförsbacke så han höll mer än 90 (lastbilar är spärrade till 90 så han kan inte ha kört för fort genom att gasa iaf)


Driifter;)
1 630 Inlägg
6 juli 2008
#76
beror väl på hur gammal lastbilen nu var om den är spärrad lr inte ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)


Sök