2251
Sök

Lärlingsanställad ta lån ?, svar sökes!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Någon som vet om man kan ta lån om man är lärlingsanställd på ett måleriföretag ? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 juli 2008
ring och fråga din bank

2slow

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
7 juli 2008
Precis. kolla med banken..

Biltokig
870 Inlägg
7 juli 2008
som redan sagts, hör med banken smile men är du fast anställd bör det inte vara några problem även om du går som lärling, sen hur mycket du får låna är en annan fråga...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

2 337 Inlägg
7 juli 2008
Borde väl inte vara några problem. Jag fick både billån och privatlån på odeklarerad inkomst från studier.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Jippi, kolla upp vad ni sa. Och dom säger att de finns en chans att jag kan få ett lån på 50 000 till ett billån ( S70 <3 ) och så. Men ända nackdelen är väl att jga bara har jobbat i 2 veckor nu och jag vet itne om jag har fast anställning eller om det är prov.. Men morsan säger att hon kan hjälpa mig att få detta lånet om det är så pass att jag bara ha provanställnig ;D

Biltokig
870 Inlägg
7 juli 2008
emijl skrev:
Jippi, kolla upp vad ni sa. Och dom säger att de finns en chans att jag kan få ett lån på 50 000 till ett billån ( S70 <3 ) och så. Men ända nackdelen är väl att jga bara har jobbat i 2 veckor nu och jag vet itne om jag har fast anställning eller om det är prov.. Men morsan säger att hon kan hjälpa mig att få detta lånet om det är så pass att jag bara ha provanställnig ;D

fast anställning = 6mån>

2 072 Inlägg
7 juli 2008
jag tog lån på banken.. och e timmanställd.. wink

Sandzoo i da house

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Vi har provanställning på 3 mån smile tongue

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
sandzoo skrev:

GOTTEGRIS! yikes.. Då verkar de knappast vara något problem för mig ;D .. Btw , har jobbat på firman i ett år som praktikan på min APU smile

Medlem 5280
552 Inlägg
7 juli 2008
Mr_Gear skrev:
emijl skrev:

fast anställning = 6mån>

Provanställning är upp till 2 år nu.
Sen finns det massa bemmanings företag som går förbi dessa regler. Tråkigt men sant.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
ScottaN skrev:
Mr_Gear skrev:
emijl skrev:

fast anställning = 6mån>

Sen finns det massa bemmanings företag som går förbi dessa regler. Tråkigt men sant.

Många bemmaningsföretag ger sina "anställda" titeln "konsult" och sånt skit för att kringå att behöva anställa folk på heltid.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
FireTraXX skrev:
ScottaN skrev:
Mr_Gear skrev:

fast anställning = 6mån>

Många bemmaningsföretag ger sina "anställda" titeln "konsult" och sånt skit för att kringå att behöva anställa folk på heltid.

jag heter konsult och är anställd i en såkallad tillsvidareanställning smile så alla anställda heter konsulter wink . så att de ger sina anställda den titeln är normalt, de kan vara provanställda, visstid eller tillsvidare . de heter konsult vilket som.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
ScottaN skrev:

jag heter konsult och är anställd i en såkallad tillsvidareanställning smile så alla anställda heter konsulter wink . så att de ger sina anställda den titeln är normalt, de kan vara provanställda, visstid eller tillsvidare . de heter konsult vilket som.

Vad är anledningen till att ni får den titeln då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Vad är anledningen till att ni får den titeln då?

för att en uthyrd kallas för konsult ute på företagen man får jobba på, i företagens mun heter vi konsulter, har varit så i alla tider, manpower lernia har jag jobbat för, dock lernia idag sedan 2.5 år tillbaka. varför de använder de uttrycket bryr ja mig inte så mycket som smile men alla anställda heter så och de kvittar om man bara jobbar för de en dag.

Kombi-Nation
289 Inlägg
7 juli 2008
Mr_Gear skrev:
emijl skrev:

fast anställning = 6mån>

Behöver inte vara 6mån, jag var tidigare fast anställd och därför fick jag fast anställning på det nya stället direkt smile

Ett gott råd, våga snacka med din chef, han är inte mer människa än du !
Senast redigerat av Fetazde (7 juli 2008)

Biltokig
870 Inlägg
7 juli 2008
Fetazde skrev:
Mr_Gear skrev:
emijl skrev:

fast anställning = 6mån>

Behöver inte vara 6mån, jag var tidigare fast anställd och därför fick jag fast anställning på det nya stället direkt smile

Ett gott råd, våga snacka med din chef, han är inte mer människa än du !

Normalt är 6mån. När du anställs skriver du troligtvis på papper som tillsvidareanställd(detta är iaf vanligast även om det inte stämmer på alla) och då är det nån slags gräns vid 6mån så att innan dess är det inte samma cirkus kring avskedning osv. men efter 6mån så är du fast anställd även enligt lag.

2 072 Inlägg
7 juli 2008
emijl skrev:
sandzoo skrev:

GOTTEGRIS! yikes.. Då verkar de knappast vara något problem för mig ;D .. Btw , har jobbat på firman i ett år som praktikan på min APU smile

de ska de inte vara.. ifall du ej är kompis med KronoF...  big_smile big_smile
Senast redigerat av sandzoo (7 juli 2008)

Sandzoo i da house

OEM <3
6 957 Inlägg
8 juli 2008
När ja tog lån förra året så ingick en försäkring som gjorde att ja hade 100 dagar på mig att börja betala igen..så de ska nog inte vara några problem att ta lån, men tänk innan du tar lån.
Låna inga extra pengar till fälgar etc..många ja känner gör de (fattar inte varför)

OEM <3

Sök