2070
Sök

Ojämn motor gång

7 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
Hej,
har en Volvo V40 T4 - 99.. de är nått skumt med den.. problemet började redan innan jag ställde in den för vinterförvaring.. bilen går bra när jagv har full tank, men ibland så vill den inte gå på tomgång och håller jag fast gas på typ 1500 varv så går den ner i varv och blöddrar, gasar jag upp den över 2000 varv så går den bra igen.. sist detta hände så tog jag mej en sväg, varvade ut bilen bra mycket på 1:ans, 2:ans och 3:ans växel, bromsade ner och la mej så bilen gick på typ 1500-1600 varv, bilen gick gå ojämnt, svarade konstigt på gasen men höll jag mej över 2000 så går den rent och fint... skumt tycker jag..

Sedan te nästa problem - kan ha med varandra att göra.. men när det börjar närma sig reserven så börjar bilen me reller mindre motor bromsa när man gasar, den svarar alltså inte på gasen, nästan så man kan tro att den får för mycket bränsle och för lite luft eller nått men detta problemet försvinner om man då tankar i mer bensin(kör endast på 98).

Har nu under vintern byttat motor olja + filter sedan även gjort rent filtret som sitter i bensin tanken samt byttat bensin filter som sitter under bilen men det verkar inte ha hjälpt..

Någon som har hört något om detta eller har några goda tips.. tackar å tar imot allt..

Skall snart chippa bilen, kan det hjälpa tro om det är något med den program vara som finns i bilen.?

//Christofer

Turbo I love it=)

Sök