torpis skrev:
-Mackan- skrev:
Om jag nu skulle köra med den och höfläkten är det risk att motorns arbetstemperatur blir för låg och motorn tar skada?
Har inte läst hela tåden, men kastar in mitt tips på tankebana
hur kallt kan det bli av en fläkt en sommardag, visst det svalkar men det blir ju inga minusgrader. om man tar två fläktar så kanske man börjar frysa men fortfarande inte så frosten kommer krypande.
När man kör ute på vintern är det alltså kallare än vad två fläktar kan åstakomma på sommarn, dvs du kan utan konstigheter fläkta tills det blir -30 på kylaren utan att motorn går för kallt.
hoppas jag iaf tillförde ett tips på logisk tankebana om inte annat
yes, du har helt rätt men jag ville bara ha det bekräftat med plaseringen av fläkten
Tack för svaren Mvh Markus
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.