3015
Sök

Volvo S40 2.0 It(Inte turbo) till S40 2.0T?

4 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Har precis köpt en fin Volvo s40 2.0 IT tongue Och undrar om någon vet om man kan och hur man får den till en Turbo? Den är skit fin och välskött och bara gått 11500mil 2001 års modell.

253 Inlägg
11 juni 2008
Köp en turbo i grunden, är mer än bara en snäcka, lite rör och snabbare bil som skiljer wink

769 Inlägg
13 juni 2008
blir nog billigare att köpa en s40 turbo än att bygga om din, ny motor och ny låda, ic, annan databox alternativt nira sprut för att få det att lira

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

4 670 Inlägg
13 juni 2008
Besikningen blir väl inte allt för glada om du kommer in med den o turbokonverterat + att om du ska få igenom den måste allt plockas bort

Är ju lite man måste göra för o få det lira ihop, vet inte hur s40 motorn är utan turbo men du ska ha turbo, ic, rör, nya spridare, Kompsänka, annan styrenhet

Antar att lmm ska bytas?, bygga om avgassystemet, annat grenrör o en jävla massa annat

Antar att turbo o vanliga har samma bromsar? annars ska de uppgraderas

Pengarna rullar iväg riktigt snabbt bättre o sälja o köpa en fin s40 turbo istället!

Rätta mig om ja har fel är inte hemma på volvomotorer

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 juni 2008
glöm inte koppling växellåda, drivsaxlar bränslepump? spridare mm...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
hahaha tongue ja är nog billigare att sälja och köpa nytt tongue Eller så får jag ha en...... "gubb-bil" och om kanske något år köpa en ny wink

Men finns det något sätt att trimma insugaren då? finns ju chiptrim men finns det liksom... något annat? är väldigt väldigt ny i...... "trimvärlden" Men är intresserad.

Sök