nu har jag 5 problem men min lilla bil: (v40 -97)
det första är att om man ger fullt rattutslag så ger bilen ifrån sig ett dovt ljud framifrån (om bilen rullar, inte när den står still).
det andra problemet är att jag har svårt att få i vissa växlar. backen är riktigt jobbig att få i och 1an rätt jobbig den med (5an med ibland). oftast får man vifta runt med växelspaken i neutralen lite innan de vill sig (eller om jag bara fått för mig att de gör ngn skillnad...)
Ofta när jag ska lägga i backen så verkar de som att kopplingen inte riktigt har släppt taget utan kuggarna skorrar, ibland lite, ibland väldigt mkt när jag försöker få i växeln. om jag trycker en del så går den i, men känns ju inte rätt för fem öre.
ibland verkar det som att kopplingen inte riktigt vill fastna som den ska för att om jag ska köra iväg så känns det som att kopplingen fortfarande är nertryckt, men jag ligger i dragläget. första gången jag märkte detta var när jag lekte lite med bilen i tänkte bränna lite gummi. då fick jag knappt ngt grepp alls när jag släppte pedalen utan motorn bara varvade på o bilen fick väldigt lite kraft framåt. jag gjorde som jag blev tipsad om att köra i typ 70, koppla, varva till 4000 o släppa kopplingen, och JAG tyckte den svarade rätt bra, men jag vet ju inte riktigt hur den ska svara
sist så tänkte jag om ni kunde ge lite tips på vad man ska kolla om man tycker att sin v40 har lite kasst bottendrag. jag vet att det är en dum fråga för det finns tusen saker som kan va fel, men säg då såklart de som brukar vara orsakerna.
många frågor nu o lätt att de blir rörigt men håll gärna era svar strukturerade.