3599
Sök

Risk med för mycket olja i motorn

116 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
aa det är så som det låter men har nog kört med den i runt 3 veckor efter jag lagt i oljan men nu står den på lite över max sträcket gör det något?

alltså att man ska tappa ut lite eller är det lungt?

har inte heller märkt att någon packning gått sönder för den läcker ingen olja heller!!

Så kan jag köra vidare med bilen utan problem?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 juli 2008
På din 9-3 ska det vara 4 liter med filterbyte. ta och tappa ur lite du.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

189 Inlägg
14 juli 2008
För att inte riskera att någon packning går hade jag tömt ut lite av det..

116 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Jag frågade en Mekaniker om det var okey han sa att det var på gränsen men man vill jue alltid vara säker.

hur enklast tappar man ut oljan ?

har nämligen inte gjort det förr !!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 juli 2008
Du släpper på oljepluggen. den sitter " i mitten på kanten" på oljetråget under motorn på din 9-3. och skallen på bulten är 13mm.
Senast redigerat av Larsson_Power (14 juli 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

116 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
okey det kan bli lite krapligt att krypa under där vid kanske men det kanske är enklare att komma åt ön vad man tror!!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 juli 2008
det går nog inte så lätt att komma åt utan domkraft. Åk helst till en OkQ8-gör-det-själv-mack. Och hissa upp bilen och tappa ur. Mycket enklare och säkrare smile Lycka till!

2 337 Inlägg
14 juli 2008
Var försiktig när du lossar på bulten bara. Oljan kan rinna jävligt snabbt och vara ganska varm. Så ha spilltråget redo och håll kroppen borta smile

Sök