12 juli 2008
Trådstartare
Tjena har lite problem med mitt turbo tryck. Har letat läckage osv lite överallt och har hittat några småläckor som nu är fixxade men jag får fortfarande inget snabbtstigande laddtryck
så igår tänkte jag att jag skulle fula lite å se vilket max tryck man kunde komma upp I
så ja ryckte slangen till wgn å körde men maxtrycket låg ändå på 1 bar. vid provkörning
senare på kvällen märkte jag ett hål i IC:n å ville bekräfta så ja bypassa den genom att koppla på slangen direkt från utlopp på turbon till insugning röret å då nådde jag 1.1bar
fast gick inte att köra värst länge me tanke på tempen
IC:n är nu fixxad och provkörning är gjord dock ligger jag på samma som gårdagen. 1 bar.
så nu är jag lite bortkommen. Kan det va så att dumpen är trasig ?
Kan det va wasten som är dålig ? å finns det något sätt att testa detta på ? börjar bli urless på å skruva runt å inte vet va som kan va felet
är det någon som vet vad det är för maxtryck på dehär aggen som sitter på volvo v70 t5 `?
har sett att folk laddar 1.5 osv så rycker man slangen borde man komma upp i det med ett friskt aggregat
förresten om man gör waste armen kortare (genom att gänga in delen lite) så sitter får den svårare att öppna vilket betyder att den håller trycket längre antar jag. och därmed får ett högre sluttryck ?
tacksam för svar.
Senast redigerat av Rowe (13 juli 2008)