3346
Sök

Turbo problem på volvo v70 t5 -98

58 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
Tjena har lite problem med mitt turbo tryck. Har letat läckage osv lite överallt och har hittat några småläckor som nu är fixxade men jag får fortfarande inget snabbtstigande laddtryck
så igår tänkte jag att jag skulle fula lite å se vilket max tryck man kunde komma upp I

så ja ryckte slangen till wgn å körde men maxtrycket låg ändå på 1 bar. vid provkörning

senare på kvällen märkte jag ett hål i IC:n å ville bekräfta så ja bypassa den genom att koppla på slangen direkt från utlopp på turbon till insugning röret å då nådde jag 1.1bar
fast gick inte att köra värst länge me tanke på tempen

IC:n är nu fixxad och  provkörning är gjord dock ligger jag på samma som gårdagen. 1 bar.

så nu är jag lite bortkommen.  Kan det va så att dumpen är  trasig ?

Kan det va wasten som är dålig ? å finns det något sätt att testa detta på ? börjar bli urless på å skruva runt å inte vet va som kan va felet

är det någon som vet vad det är för maxtryck på dehär aggen som sitter på volvo v70 t5 `?
har sett att folk laddar 1.5 osv så rycker man slangen borde man komma upp i det med ett friskt aggregat

förresten om man gör waste armen kortare (genom att gänga in delen lite) så sitter får den svårare att öppna vilket betyder att den håller trycket längre antar jag. och därmed får ett högre sluttryck ?

tacksam för svar.
Senast redigerat av Rowe (13 juli 2008)

58 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
ingen som vill bjuda på lite kunskap ?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
13 juli 2008
jag kommer inte häller högre än 1bar (ibland 1.1 men sällan) med min snurra, varken med eller utan WG slang...

å 1 bar är ganska så mycket på en orginal bil så du borde vara nöjd! =

Kom tillbaka när du har bytt stakarna så kan vi börja prata om att få upp laddtrycket lite bättre...

58 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
TACK skulle va skönt å sluta skruva me bilen hela dagarna bara för att jag fått för mig att jag har för lågt ladd big_smile

så kan med andra ord lägga dedär bakom mig å bara köra big_smile

131 Inlägg
13 juli 2008
ska prova ja också att ta bort wg slangen och kolla hur mycke den laddar, kommer upp i 1,2 nu orinal men ja tror det e mätaren som e fel. ska köpa en ny så får vi se hur det går:) . hur mycke ska dom ladda enligt volvo?

58 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Sandgren skrev:
ska prova ja också att ta bort wg slangen och kolla hur mycke den laddar, kommer upp i 1,2 nu orinal men ja tror det e mätaren som e fel. ska köpa en ny så får vi se hur det går:) . hur mycke ska dom ladda enligt volvo?

Skriv gärna va du kommer upp i när du provat vore intressant å veta big_smile

58 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
hallå tänkte bara säga tack alla som hjälpt mig har nu hittat felet och åtgärdad det var några småhål lite överallt men nu är det som det ska igen.

Sök