3918
Sök

Kan motorn rasa ? Behöver snabb hjälp.

Direktör
305 Inlägg
5 april 2006
jonTe skrev:
Nallen_sthlm skrev:
Vad är det för folk på denna sida som snackar en massa skit och inte vet vad dom talar om, slangen som har gått går till vevhuset, så riktigt är allt rätt men det är inte skadligt att köra med den borta, snarare nyttigare för motorn,

Enligt mig ett tecken på att inte riktigt du heller vet vad du talar om....
Original VV skapar undertryck i VV hela tiden för att hjälpa motorna att evakuera gaserna, utan hjälpen får man 0-tryck upp till ett visst övertryck i VV trycket vilket knappast är nyttigt....

Intressant teori, då kanske du kan förklara hur tryck skillnaden blir när man har en vässad motor ochså ? Alla kör inte på 0,5 i ladd tryck...... Och kan du förklara varför man då plockar bort vv anslutningen och kör öppet filter om man vill slippa returena på slaggen ???? Jag har dock inte påstått att det skulle bli ett högt övertryck, vilket tyder på en slutkörd motor men vid hård körning kan man komma upp i övertryck.....

Speed limit are only for pussy

5 710 Inlägg
6 april 2006
Nallen_sthlm skrev:
jonTe skrev:
Nallen_sthlm skrev:
Vad är det för folk på denna sida som snackar en massa skit och inte vet vad dom talar om, slangen som har gått går till vevhuset, så riktigt är allt rätt men det är inte skadligt att köra med den borta, snarare nyttigare för motorn,

Original VV skapar undertryck i VV hela tiden för att hjälpa motorna att evakuera gaserna, utan hjälpen får man 0-tryck upp till ett visst övertryck i VV trycket vilket knappast är nyttigt....

Intressant teori

Det är ingen "teori" det är fakta.....

Nallen_sthlm skrev:
då kanske du kan förklara hur tryck skillnaden blir när man har en vässad motor ochså ? Alla kör inte på 0,5 i ladd tryck......

Naturligtvis blir det mer "leak down" ju större topptryck man har....o destu viktigare blir det med en VV som andas bra.
Nallen_sthlm skrev:
Och kan du förklara varför man då plockar bort vv anslutningen och kör öppet filter om man vill slippa returena på slaggen ????

För att det ser häftigt ut......
För att slippa oljan i luften kan man istället ha en oljefälla men att man leder tillbaka gaserna, icke slutet system är dessutom olagligt....

MVH Jonas
..............

Ölbryggare
339 Inlägg
6 april 2006
Det finns en anledning till att de allra flesta Saab åkare med lite pulver under huven fortfarnade kör med ett slutet system, och den anledning är att det fungerar otroligt bra, även på T7 snurrorna. Dock så måste man hålla slangar och anslutningar i bra skick, men det ser jag som en självklarhet. Och på min 9-5:a som gått nästan 30000 kan jag bara konstatera att det fungerar kanon!

Direktör
305 Inlägg
6 april 2006
jonTe skrev:
Nallen_sthlm skrev:
jonTe skrev:

Intressant teori

Det är ingen "teori" det är fakta.....

Nallen_sthlm skrev:
då kanske du kan förklara hur tryck skillnaden blir när man har en vässad motor ochså ? Alla kör inte på 0,5 i ladd tryck......

Naturligtvis blir det mer "leak down" ju större topptryck man har....o destu viktigare blir det med en VV som andas bra.
Nallen_sthlm skrev:
Och kan du förklara varför man då plockar bort vv anslutningen och kör öppet filter om man vill slippa returena på slaggen ????

För att det ser häftigt ut......
För att slippa oljan i luften kan man istället ha en oljefälla men att man leder tillbaka gaserna, icke slutet system är dessutom olagligt....

Var kom lag och moral in i bilden ? jag är fullt medveten om att det är olagligt, men med den lilla miljö förstöring jag bridrar till så lägger jag inte ner så mycket energi att tänka på det...... Varjefall mer miljö vänligt än att köra en jänkare utan katt

Speed limit are only for pussy

5 710 Inlägg
7 april 2006
Nallen_sthlm skrev:
Var kom lag och moral in i bilden ?

Bara en förstärkning av mitt argument....

MVH Jonas
..............

Sök