3349
Sök

Problem med min Ford mondeo

7 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
Har ett problem med min Ford Mondeo !

När man kör upp till ca 4000varv oavsett vilken växel så börjar bilen hacka och den går nästan inte att öka mer även om du har fullgas. Verkar som den inte orkar mer? är den någon som kan ha en vettig förklaring på detta??
Kan tillägga att jag inte är särskilt kunning på bilar.

(Ford mondeo 98 2,0 bensinare)

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
25 mars 2006
toppen på g att gå kanske?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Titel
15 Inlägg
26 mars 2006
Kanske soppapump? kolla soppatrycket om det håller sig inom värdena när du kör...

Os Difuntos
1 822 Inlägg
26 mars 2006
kolla pump å filter det fick vi byta på min flickväns bil när den börja hålla på så som du säjer ( den hade då gått 10000 mil..'

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

7 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
Ska kolla filtret. Får hoppas att det är det.

Kilowatt: Hur kollar jag bensin trycket som du skriver?

7 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
Hejsan, har nu bytt bränslefilter och tändstift! (olja & oljefilter oxå)

Men det verkar inte funka som den ska ändå, Forden har inget ork kvar!! (Precis som den haft det innan ;)     Kan det vara katalysatorn som gett upp, den har börjat låta som det är något löst i den ?? kan det göra att bilen går dåligt????
Senast redigerat av Fordmondeo (28 mars 2006)

7 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Ingen mer här på forumet som kan hjälpa mig i jakten på problemet?

20 Inlägg
30 mars 2006
om katalysatorn rasat och "korkat ihop" blir bilen extremt svag du kan enkelt kolla detta genom att lossa på någon rörskarv innan katalysatorn och på så vis tillåta ett "tillfälligt läckage" går den bättre kolla upp vad som är tätt. (min katt rasade och numera har jag rensat katten helt och besiktningen är inget problem utan katt om man kör på 50% E85 wink (mondeo -95 v6) )
//Nobbe

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......

7 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
Ska kolla detta, finns det nåstans man köper en billig katalysator? kolllade Micro och Mekonomen nu det kostade 3000kr styck på båda ställena. Vilka mer ställen finns det?

20 Inlägg
30 mars 2006
Rensa den du har ! min gick att spola ur med högtryckstvätten smile kört med tom katt de senaste 4 åren iaf.....

och prova körabilen på 50% E85 när du besiktar......
den gick som vanligt ungefär på 50% e85 blandning inga problem när jag besiktikgade iaf

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......

44 Inlägg
30 mars 2006
Biltema har billiga katt's. vet inte hur de funkar dock

7 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
Innan jag börjar gräva under bilen!
Är det nån som vet hur katalysatorn sitter fast eller? Är den svetsad?

46 Inlägg
31 mars 2006
har vart me om samma sak fast på en 95ans mondeo då var det treans tändkabel som hade gett upp...enligt ford själva så ska det vara ett "känt fel"...MVH

7 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Har nu bytt katalysatorn, Det var det som var problemet. Tack för hjälpen.

26 Inlägg
7 april 2006
Hej!

I bak kant på hö sida har jag för mig sitter det en liten vakumslang som brukar spricka (snacka med ford dom vet vilken det är, dom har sålt massor) Ca 10 cm lång... Kolla den, ganska vanligt fel som sagt...

JAG STÖDER BENSINSKATTEN!

Sök