2642
Sök

varför drar bilen åt olika håll s60-01

136 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Har en s60 med 18"fälgar, däcken är balanserade och jag har gjort framvagnsinställning.

när jag är ute och kör känns det som bilen spårar även fast det inte finns några spår.
vid  70-110 är det värst, känns helt slumpmässigt när den börjar dra. När jag svängde
häromdagen hörde jag knakningar framifrån. Broms skovorna är lite ojämna och skall snart
bytas men att den drar kan väl inte bero på det??

$$$

982 Inlägg
15 juli 2008
smala däck ? chippad bil ? så är nästan alla fwd bilar jag har haft

136 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
det är 18" r- fälgar, kommer inte ihåg exakt bredd, nej inte chippad

$$$

Avstängd
58 Inlägg
15 juli 2008
hmm märker samma sak me min ford sierra!  jäkligt läskigt måste ja säga helt plötsligt drar den som fan te vänster ellr höger! o den drar hårt också.  har förövrigt 16" 205. 55 michelin..

982 Inlägg
15 juli 2008
skulle tippa på smala..låg budget däck ? dåliga framdämpare

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 juli 2008
Om däcken är slitna drar det åt helsicke. Min bil slet och drog åt alla håll som fan innan jag bytte däck. Sen har hjulinställningen med det att göra också. Plus om du har fälgar med mindre ET=breddar utåt blir bilen spårkänslig som bara den.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

982 Inlägg
15 juli 2008
Pampers_38 skrev:
hmm märker samma sak me min ford sierra!  jäkligt läskigt måste ja säga helt plötsligt drar den som fan te vänster ellr höger! o den drar hårt också.  har förövrigt 16" 205. 55 michelin..

du kan va lugnt..de ska vara så smile sierra standard..de beror på breda däcken..sånt du får räkna med..vill man va fin får man lida pin

Avstängd
58 Inlägg
15 juli 2008
Beeenny skrev:
Pampers_38 skrev:

du kan va lugnt..de ska vara så smile sierra standard..de beror på breda däcken..sånt du får räkna med..vill man va fin får man lida pin

Irmscher Vectra skrev:
Om däcken är slitna drar det åt helsicke. Min bil slet och drog åt alla håll som fan innan jag bytte däck. Sen har hjulinställningen med det att göra också. Plus om du har fälgar med mindre ET=breddar utåt blir bilen spårkänslig som bara den.

Så desto mer spacers ja lägger te desto mindre spårkänslig??

J*kla skit att köra sierra tongue

982 Inlägg
15 juli 2008
näpp tvärt om..du kan inte göra så mkt åt de förutom sätta på original hjul..men är de värt de ?

har haft en sierra för nått år sen..grymt rolig bil..nog ja hade den en vecka o plåga sönder bara smile..gick fint o göra ringar med

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 juli 2008
Pampers_38 skrev:
Beeenny skrev:
Pampers_38 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Så desto mer spacers ja lägger te desto mindre spårkänslig??

J*kla skit att köra sierra tongue

Nej, det blir värre med spacers...

Till bilen det var tal om. Kolla hur mycket original ET är på din bil, sen kollar du fälgarna. Tror inte den spårar för skivorna. Men åk in och kolla framvagnen igen. Det kan vara nån bussning som är slut. Brukar bli ungefär samma fel på S80 som Audi hade.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
58 Inlägg
15 juli 2008
hmm inte värt att sätte tebax.. förutom när de regnar de ja kör me nu e släta big_smile  fick vattenplaning i 90:(

jo de funkar fint inte gjort några ringar men laktritsar funkar fint big_smile  även me org dohc motorn.. fast kopplingen börjar krångla lite hmm

4 823 Inlägg
15 juli 2008
gjorde du 4 hjuls inställning eller bara framvagns inställning? för står den fel bak blir den också slingrig och konstig

kollat alla bussningar i framvagnen? borde dom iof sig kollat innan dom gjorde hjulinställningen

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök