3453
Sök

Passat med dörrproblem

1 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
Hejsan
Har en passat tdi 00 kombi (tyskimp).
Vi kommer inte in i bilen, låser upp med knappen på nyckeln så blinkar det till som det ska göra men dörrarna förblir låsta. (Vi har inga lås på dörrarna fram. Det enda lås som finns sitter i bakluckan.) Hjälper inte att man försöker låsa upp med nyckel i bakluckan.
Den enda som öppnas är bakluckan så man får krypa in i bilen från där och förhoppningsvis så går det att dra i handtaget bak och öppna på det viset.
Så får man sträcka fram armen och öppna nästa dörr.
Men det är lika ofta som dörrploppen bara åker upp när man drar i handtaget och sedan ner igan när man släpper handtaget och dörren förblir låst.
VARFÖR???
Det skumma är att dörrarna funkade bättre när det var kallt än när det bara var ett par minus. Nu fungerar dom inte alls sedan det blev varmt ute. Suck.
Det började med att passagerardörren fram krånglade och inte gick upp ibland, sedan altererades det mellan passagerardörrarna fram och bak.Vissa dagar funkade alla dörrar felfritt. Oftast var det mer än -5grader kallt då. Efter det gick det inte att få upp tanklocket, sedan började förardörren bak att krångla, då gick bara förardörren felfritt och dom andra turades om att inte funka. Nu funkar inte någon....

Har någon haft samma problem eller vet någon som har haft det??

pulare
13 Inlägg
7 april 2006
byt bort dkw jävla skit bilar
men du kan kolla om du har läckage 
på höger sida bak 
vid baklyset pumpen sitter där
för vakumet kolla alla slang anslutningar
jag hadde trassel på min a4 unge fär som dig o mitt
problem var där lycka till
en glad dkw ägare är du när du har fd före
ock nån annan kör skiten ledsen men sant aldrig mer en dkw för mig