2145
Sök

Slutstegen fungerar inte i min bil?

14 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#1
Jag har testat två slutsteg och en aktiv baslåda i min bil nu, alla begagnade. Problemet är att ingen av dem har fungerat, trotts att stegen garanterat inte är trasiga.

Jag har dragna kablar och har mätt en spänning på runt 13 volt med en multimeter i mellan "plus-sladden" och "(gnd)minus-sladden".

Remoten från stereon ger en svag ström till steget.

Vad kan vara felet? jag fattar verkligen inte varför stegen inte startar!

Någon som har en tanke?

Trucker
1 220 Inlägg
16 juli 2008
#2
Har du "Kopplat in" jord kabeln? är sämst på billjud men en fundering bara. För är + kabeln kopplad, jorden är kopplad och remoten kopplad då bör det ju funka tycker jag

Vissa är bara bättre än andra!

16 197 Inlägg
16 juli 2008
#3
remoten ska ju lämna  minst 12 v.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

399 Inlägg
16 juli 2008
#4
evilaudio skrev:
remoten ska ju lämna  minst 12 v.
Men det är oftast en ganska svag ström eller hur? wink


399 Inlägg
16 juli 2008
#5
ronneback skrev:
Remoten från stereon ger en svag ström till steget.
evilaudio skrev:
remoten ska ju lämna  minst 12 v.
Med nu?


29 Inlägg
16 juli 2008
#6
Lite keff när det gäller billjud och sånt men idag så lyckades jag koppla slutsteget och baslådan. Jag har endast dragit plus sladden från batteriet till steget och det funkar? Vad blir följderna och varför måste man ha i minus också..?

202 Inlägg
16 juli 2008
#7
AlSopranos skrev:
Lite keff när det gäller billjud och sånt men idag så lyckades jag koppla slutsteget och baslådan. Jag har endast dragit plus sladden från batteriet till steget och det funkar? Vad blir följderna och varför måste man ha i minus också..?
Du kan ju inte få steget att funka utan jord!!!!!

29 Inlägg
16 juli 2008
#8
Alltså en fet tjock kabel från batteriet gick in till steget och en kabel från steget till bilens chassi.

29 Inlägg
17 juli 2008
#9
Jag trodde att det skulle dras 2 kablar från batteriet, men som jag beskrev innan har jag gjort och det verkar rätt. Hur gör jag för att front högtalarna ska vara diskanta?

29 Inlägg
17 juli 2008
#10
Ingen aning, en kompis hade så fronthögtalare endast ljud och det lät bra..men hur får man fram det bästa ljudet då?

61 Inlägg
17 juli 2008
#12
När du har en baslåda så ska ju den stå för djupbasen om man säger så sen kan du ha ett mellanbas register om du vill tex ett pat 6*9 till ett annat steg sen har du mer diskant om dom andra högtalarna för att få ett fint och klart ljud så har du ju allt.. Så har då jag fattat att men gör du ska ju inte behöva ha mkt bas i dom andra högtalarna iochmed att du har en baslåda


Sök