2902
Sök

Mont Laddtrycks mätare Audi A4 -96

121 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#1
Ska montera min Swoosh turbomätare i A-stolpen. [ http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=3447 ]. Tänkte höra lite här om hur svårt det är.
Är det bökigt att dra in slangen från kupen till motor rummet?
Sen spelar det någon roll vart man skarvar in slangen sen? Alltså på insuget.
Och så är det två kablar från mätaren en + å en - , minus sätter man väll bara i karossen nån stanns.
Men någon som har nått bra tips vart man kan sätta +en , har funderat på spaken till lyset.

Några tips?

Gatebil Mantrop 2007

Lastbilschaufför
156 Inlägg
9 juni 2008
#2
Jag kopplade mina + kablar till strömställaren till ljuset. En + kabel, en + kabel och en orange kabel som man kopplar för att kunna dimma ner/upp ljuset. Min vacumslang kopplade jag på den övre slangen vid insuget och sen drog jag den igenom torpedväggen och upp i A-stplpen.

Lycka till!!!

Tobias_Sundin skrev:
Ska montera min Swoosh turbomätare i A-stolpen. [ http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=3447 ]. Tänkte höra lite här om hur svårt det är.
Är det bökigt att dra in slangen från kupen till motor rummet?
Sen spelar det någon roll vart man skarvar in slangen sen? Alltså på insuget.
Och så är det två kablar från mätaren en + å en - , minus sätter man väll bara i karossen nån stanns.
Men någon som har nått bra tips vart man kan sätta +en , har funderat på spaken till lyset.

Några tips?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

Olika
907 Inlägg
9 juni 2008
#3
Slangen går att få plats med i genomföringen till plastlådan i motorrummet som innehåller bla styrboxen, då kommer slangen in lämpligt ovanför pedalerna, där har du även ett antal plintar där du kan ta ut matning till belysningen i mätaren, 15 har spänning när tändningen är påslagen.

Mvh
Fredrik

121 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#4
Nu har jag satt dit mäterhållaren i a-stolpen, blev helt ok faktiskt. Och dragit slang inn i motorutrymmet, drog via huvlås vajern blev skit bra faktiskt. Men jag tror nog jag har satt slangen på fel ställe, nämligen på insuget närmast kupen, skarvade dit ett T kors mellan den korta slangen där. Men bilen laddar för mycket så den måste sitta fel. Ska den slangen skarvas in längt fram alltså ovanför kamrems kåpan sett eller? (fram på insuget) Sen så tyckte jag att mätaren skramlade lite väl mycket gör dom det elr är det nått fel på den?

Gatebil Mantrop 2007

Olika
907 Inlägg
13 juni 2008
#5
Tobias_Sundin skrev:
Nu har jag satt dit mäterhållaren i a-stolpen, blev helt ok faktiskt. Och dragit slang inn i motorutrymmet, drog via huvlås vajern blev skit bra faktiskt. Men jag tror nog jag har satt slangen på fel ställe, nämligen på insuget närmast kupen, skarvade dit ett T kors mellan den korta slangen där. Men bilen laddar för mycket så den måste sitta fel. Ska den slangen skarvas in längt fram alltså ovanför kamrems kåpan sett eller? (fram på insuget) Sen så tyckte jag att mätaren skramlade lite väl mycket gör dom det elr är det nått fel på den?

Så länge mätaren är ansluten till själva insuget kvittar det vart den sitter.
Visar mätaren lågt laddtryck kan det innebära att motorn går på nödprogram av någon anledning, hitta någon med VAG-COM och läs av felkoder och logga mätvärden medans du kör en repa så får du snart svar på om den går på nödprogram.
Ett litet bränslefilter på slangen till mätaren kan minska det skramlande ljudet, såvida inte mätaren är defekt.

Mvh
Fredrik

1 867 Inlägg
13 juni 2008
#6
anslutningen längst mot torpeden på A4orna ska man inte använda till laddtrycksmätare, den slangen går till prylar som har med laddtrycksstyrningen att göra, så kopplar du mätaren på den så blir det som en pysventil.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

121 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
#7
Jag har satt slangen längst fram på insuget nu. Och prata med en polare och han sa också att det inte spelade nån roll, jag tyckte bara att den laddade lite mycket bara. Den ladda 0,8-0,9 är det normalt?
Det enda som är gjort i motor väg är att den är chippad.
Jag man jobbar ju på rätt ställe så kanske ska göra det endå för å se.
Jag funderar på om mätaren är defekt för den skramlar så fort man startar bilen, men den skramlar ju mer när det blir mer tryck i den. Men jag vet inte tycker ju inte den borde skramla alls när man ligger å kör lugnt men de gör den ju ibland. Hmmm

Gatebil Mantrop 2007

121 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
#8
Tobias_Sundin skrev:
Jag har satt slangen längst fram på insuget nu. Och prata med en polare och han sa också att det inte spelade nån roll, jag tyckte bara att den laddade lite mycket bara. Den ladda 0,8-0,9 är det normalt?
Det enda som är gjort i motor väg är att den är chippad.
Jag man jobbar ju på rätt ställe så kanske ska göra det endå för å se.
Jag funderar på om mätaren är defekt för den skramlar så fort man startar bilen, men den skramlar ju mer när det blir mer tryck i den. Men jag vet inte tycker ju inte den borde skramla alls när man ligger å kör lugnt men de gör den ju ibland. Hmmm

Om Mätaren är trasig någon som kan rekomendera en ny bra billig mätare???

Gatebil Mantrop 2007

121 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#9
Swoosh mätaren jag har skramlar väldigt mycket när den laddar 1,0 bar. Någon som vet varför?
Nån som kan tipsa om nån annan laddtrycks mätare???

Gatebil Mantrop 2007

183 Inlägg
19 juli 2008
#10
Koop skrev:
anslutningen längst mot torpeden på A4orna ska man inte använda till laddtrycksmätare, den slangen går till prylar som har med laddtrycksstyrningen att göra, så kopplar du mätaren på den så blir det som en pysventil.

På tal om att"pysa" funkar de att pysa upp ladd på 1,8t motorerna?


Sök