2551
Sök

Går i MB tankar

22 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Hej jag har blivit lite sugen på att inhandla mig en MB c-klass kombi(modellen som jag tror började tillverkas -95). Är det nån som vet nått eller har erfarenhet så skriv det här.
Jag har sett att det finns c180, c200, c220 mm. står det för cylindervolymen? Sen undrar jag också hur törstiga respektive modell är?
Jag hade från början tänkt köpa en BMW E36a kombi, hur tror ni den står sig mot MB:n?

mvh daniel

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
16 juli 2008
Hej jag jobbar på mercedes dock med lastbilar men personbilsverkstan precis bredvid..

Ja dom olika beteckningarna på luckan avser motorvolymen t.ex. 180=1,8L  200=2,0L o.s.v.
Största problemen med dom bilarna är mb:s vanligaste sjukdom: rost..
Drivlinemässigt är det bara servicar vad jag har sett.. Men ingen bil är ju perfekt så visst förekommer det andra fel på dom som på andra bilar.
Har för mig att dom dricker som en vanlig bil i dagens läge men ska ej svära på det.

Nu överlåter jag tråden till dom som har mer vettigt att komma med..

61 Inlägg
16 juli 2008
Jag hade en c180 och det är 1.8liter 122hk och hyffsat bensinsnål men problemet med äldre mb är rosten.

V-Power
1 186 Inlägg
16 juli 2008
bränsleförbrukningen kan du ju få till lite vad som helst.

Min farsa kör sin C320 -01 på runt 0,85 blandad körning och med några "kickdown" omkörningar. Jag som gasar på vid lite onödiga ställen kör den på ungefär 1,3.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

22 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Är det nån som vet vad en c180 dricker vid blandad körning?

Sök