3530
Sök

Hur justerar man coilovers? snälla hjälp

114 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Har köpt mig en crx som det satt coilovers

liknar dessa http://www.blocket.se/vi/16647868.htm

vill höja kitet lite för den är i botten nu. köpte två jätte stora poligriper men det satt som fan, vart kan man köpa såna special nyklar

typ såna som synd på bilden
http://www.blocket.se/vi/16926370.htm

dom sitter som sten

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 juli 2008
ska vara nycklar till dämparna ring förra ägaren och fråga

2slow

114 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
han hade inte några han hade använt poligriper.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 juli 2008
ring eller maila nån återförsäljare och fråga om dom kan köpas löst

2slow

205 Inlägg
21 juli 2008
Om du menar nycklarna högst upp på bilden så är det inga specialnycklar..

1 867 Inlägg
21 juli 2008
Vanliga haknycklar ju.
Det är en låsring och en ring du justerar med, ta polygripen eller en skruvmejsel och hammare och få loss den ena ringen, så kan du justera  med den andra.
Kom ihpg att spänna dom mot varandra sen när du är klar så dom inte skruvas av sig själva.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

4 506 Inlägg
21 juli 2008
Det brukar vara mängder med skit i gängorna.
Så har du ej gjort rent dem än.. Gör det nu isf.

Ett tipps är att tejpa över gängorna sedan.

Kan du andas kan du dö.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 juli 2008
Eller så kan man tjacka strumpor till dämparna, används bla till dh riggar och borde ju finnas för bruk på bil också...

Ett tips är ju att använda domkraft (om du inte redan gör det)

Rock'n Roll

114 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
har försökt allt har den på liften och lyft upp motorn, jag höll allt vad jag orkade och en polare slog med slägga och skruvmejsel på den övre men gick inte sad var kan man köpa såna nyklar?
Senast redigerat av slice (21 juli 2008)

646 Inlägg
21 juli 2008
Får du inte loss det med mejsel å slägga så kan du glömma att få loss det med nyklar med för så starka är inte nyklarna!

Som tidigare talare har sagt rengör så gott det går med med spray sen e det bara försöka på nytt å nytt tills det släpper!

114 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
hmm det är snyggt och prydligt i gängorna men dom är lite misshandlade av poligriper av förra ägaren den snurrar bara när han slår därför ville jag ha en nykel för att hålla i med, nån sida man kan köpa såna?
Senast redigerat av slice (21 juli 2008)

turboabstinens
442 Inlägg
22 juli 2008
Gå in på nån affär som säljer prylar till fräsar och svarvar, då brukar man använda haknycklar. Eller typ MC/moped/cross-affär, vet att jag hade såna på en moppe jag hade.

ocertifierad klåpmekare

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 juli 2008
Hade samma problem med förra bilen. Köpte KW-coilovers till den och ingen nyckel..
Satt i lägsta läget...

Efter att ha smällt framvagnen i backen och knäckt nån packbox, så oljan rann ur och diffen skar fick jag en polare att höja den.. Med skärbrännare ? värmde han upp muttrarna så dom blev lite vidare, så vred han med en stor rörtång. Men gängorna på ena var åt h-e så jag fick köpa fyra nya fjäderben. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök