3438
Sök

Köpa fälgar utomlands (erfarenheter och tips på företag/sidor)

831 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Jag har suttit och tittat igenom alla tänkbara svenska sidor efter fälgar minst 50 gånger nu. Hittar man något som faller en i smaken så finns inte fälgen med rätt bultdelning. Typiskt. Så jag börjar mer och mer fundera på att beställa fälgarna från utlandet istället.

Har ni beställt från utlandet någon gång? Hur har det fungerat? Lång tid att få sakerna? Vilket företag? Rekommenderar du detta vidare?

Alla tips på företag/sidor inom EU är välkommet!

187 Inlägg
21 juli 2008
CrilleD skrev:
Jag har suttit och tittat igenom alla tänkbara svenska sidor efter fälgar minst 50 gånger nu. Hittar man något som faller en i smaken så finns inte fälgen med rätt bultdelning. Typiskt. Så jag börjar mer och mer fundera på att beställa fälgarna från utlandet istället.

Har ni beställt från utlandet någon gång? Hur har det fungerat? Lång tid att få sakerna? Vilket företag? Rekommenderar du detta vidare?

Alla tips på företag/sidor inom EU är välkommet!

Tjena!

jag ar en kontakt o i Asien som jag köper dagligen av men är det någon speciell modell av fälgar eller bultdelning du är ute efter ?
FÖr mig fungerar det felfritt tar ca 3veckor att få hit grejerna, företaget har tyvärr ingen hemsida.

831 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Jag är på jakt efter fälgar till Honda Civic Type-R. Årsmod: 2004. Och bultdelningen är 5x114. Jag är intresserad av König Runaway.

831 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Får man pröjsa någon tull om man beställer 4 fälgar med däck från England? Från Grekland fick jag i alla fall betala tull när jag beställde saker, dock inga bilgrejer. Så hur är det med detta?
Senast redigerat av CrilleD (22 juli 2008)

Sök