4056
Sök

Motsvarighet till USA:s "Bondo" (Tips och råd inför Reparation. Slipning och lack)

242 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Är det någon som vet vad sveriges motsvarighet till USA:s "Bondo" är?
Kommer behöva mycket och helst så billigt som möjligt, eftersom jag ska renovera min gamla bil. (Första gången)
http://www.youtube.com/watch?v=zwbQn4lq … re=related

Behöver tips på vart jag kan köpa motsvarigheten, och vart det är billigast osv..
Även tips på hur slipning och reparation av bucklor och ojämnheter ska repareras.

Ska sandpappra bort rost från karrosen sedan använda mig av "bondo" ? för att fylla i det jag slipat bort för att förberedda för lack?

Mvh Marcus

Kokar ris
923 Inlägg
25 juli 2008
bondo är väl bara spackel kort o gott?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

16 197 Inlägg
25 juli 2008
de stämmer... "bondo" e helt vanligt spackel.. sen finns de ju massa olika typer å priser.

billigast hittar du garanterat på biltema.. å de funkar KANON.

zinkspacklet e kalas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
25 juli 2008
den filmen va väl inte den bästa va gäller å visa hur man spacklar.. han blandar ju spacklet på tok för länge sen lägger han på de så ojämnt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

242 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Men jag kan väl inte köpa vanligt väggspackel och lägga på bilen sen slipa och måla över.
Det kommer knappast hålla?

Kokar ris
923 Inlägg
25 juli 2008
nejnejnej! nu sa ju faktiskt evilaudio att biltemas zinkspackel är kalas för sånt här (rakt på plåt) inte nått skit du har på väggarna hemma

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

242 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
aha förlåt missförstod han, kollade på biltemas hemsida precis och det kostade 99kr 1,5kg vilket är billigt och bra för mig. En fråga. Ska jag slipa ner all rost, sedan aplicera Zinkspackel, slipa sen lacka?

Sök