har fått "punktering" på min slang tro ja? jag har sprutat in 2 falskor punkterings spray en 500 ml och en 300 ml men det hjälper tamefan inte !? hur ska jag gå till väga då ? behöver råd så fort som möjligt tacksam för alla svar
vad ska man laga slangen med ? punkterins skit för cykel funkar väl inte ens till sånt ? jojo slang finns det däcket ser bra ut så det ska då rulla några mil till
Eller så åker du förbi en däckfirma, med hjulet, lått ett profs ordna det, de brukar fixa sådant mot ett bidrag på ca 100kr till deras kaffe kassa. Knappast värt besväret o börja riva i det själv.
Det är bara av med däcket, ta ur slangen lokalisera läckan, laga läcka med laglapp och solution, kolla att det slangen är tät, smacka dit skiten samt glatt puttra iväg på nya äventyr med järnhästen..
Ifall du kör på crossbana skulle jag rekomendera en ny slang (gärna michelins extra tjocka slang) då lagning oftast inte håller mycket längre en någon timmes hård körning
" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
aop cepe däck allså? sprutade ju in dubbla däcklagnings skum (kommer inte ihåg vad det heter) men sen pumpade jag in luft igår å det har då hållit luften? :S men ska fara å dra raggen runt i staden idag och titta efter en extra tjock slang