27 juli 2008
Trådstartare
Hejsan allihopa, jag har ett problem som ingen annan på denna planet verkar ha och jag blir tokig!
Vad jag vill:
Jag vill spela upp musiken i min bil med en laptop, de ska vara 4 högtalare och 2 basar(=oviktiga i detta fall)
Problemet:
Jag har ett slutsteg som är lite av den äldre typen ,"Philips DAP 600" 4-kanaligt.
När jag kopplar in min bilstereo dvs huvudenhetens(observera att huvudenheten inte ska användas utan har den bara som test) lågnivå så spelar allting jättebra men sen när jag vill spela upp via datorn så låter de bara krack krack krack till beatet på låten (om ni förstår vad jag menar). summa sumarum de låter skit när man spelar upp de med laptopen.
Det jag har testat:
Till att börja med så har jag en sån kabel som går från 3.5 mm jacket på datorn till 2 RCA kontakter som jag ansluter till stegets input på bilen. Jag har även mätt volten på lågnivå från min huvudenhet och från datorn och det verkar som att volten från min dator verkar vara det dubbla som lågnivån är (~0.3V vs ~0.6V).
Jag har även testat att skruva på volten på steget (tror den kallas för Gain eller nåt), den går att ställa in på allt mellan 0.1V och 2V. Inget däremellan funkar, däremot så låter de högre men också sämre på lägre volt.
Vill också lägga till att jag har testat att spela upp musiken med en mp3spelare vilket inte heller fungerade...
Sådär det va nog allt! hoppas ni orkade läsa mitt problem och har en lösning på det för jag blir tokig!