2868
Sök

Bra baslådeprogram?

5 Inlägg
22 juli 2008
#21
Drönirettab skrev:
För personer som inte har skaffat sig en kunskapsbank om vilken låda som en viss bas skulle kunna tänkas passa i, och i vilken bilkupe, då är ett beräkningsprogram ett bra hjälpmedel att få till en låda som fungerar som grundkonstruktion.

Utifrån denna konstruktion kan man sedan labba med både lådvolym och avstämning för att hitta det ljud man är ute efter.

Däremot när man har byggt en massa lådor och använt diverse basmodeller i olika bilar, då behöver man oftast inte ett beräkningsprogram eftersom man då kan se utifrån basens mest väsentliga parametrar vilken lådtyp/volym/avstämning som mest troligt passar det specifika baselementet smile.
jaa de är ju de jag menar!!!!


21 761 Inlägg
22 juli 2008
#22
Jag antog att du menade ungefär så, men som du formulerade dig i dina inlägg så var det nog ingen som uppfattade det på det viset smile.

SkenLaddRacing
130 Inlägg
22 juli 2008
#23
mr_dizzel skrev:
micke7406 skrev:
jonash skrev:

Hahaah, "goddag yxskaft" är ett bra uttryck som passar där smile
big_smile Hahaha... bra komentar
bara amatörer som anväder program!!
en random låda är de bästa
Random bara älska det ordet;)..om du vill lära dig att bygga o hålla på tycker jag du ska kolla av affären har att säga och sen vad pogrammet har att säga sen prova bygga en låda tycker du det låter bra så har du ju lyckas blir det inte bra så får du väll ta en sväng inom en billjudsaffär och köpa dig en anpassad låda för din bil och bas,Mvh/brange

SkenLaddRacing

5 Inlägg
31 juli 2008
#24
Mange_volvo skrev:
mr_dizzel skrev:
micke7406 skrev:

big_smile Hahaha... bra komentar
bara amatörer som anväder program!!
en random låda är de bästa
Random bara älska det ordet;)..om du vill lära dig att bygga o hålla på tycker jag du ska kolla av affären har att säga och sen vad pogrammet har att säga sen prova bygga en låda tycker du det låter bra så har du ju lyckas blir det inte bra så får du väll ta en sväng inom en billjudsaffär och köpa dig en anpassad låda för din bil och bas,Mvh/brange
ja men visst!!

helt klart köp en färdig låda! då slipper man hålla på!! med en massa spån och mdf skit!!
bara kasta in i skuffen å vrida igång!!



Sök