2182
Sök

Byta Högtalare i 850 -96

5 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Hej jag undrar om man måste riva ner hela sidan på dörren för att kunna byta högtalare eller om man kan ta det genom gallret?

Någon som har bilder på det? vill inte rycka i gallret för att testa för då får man väll aldrig dit dem redigt igen.

tack i förhand

104 Inlägg
25 juli 2008
Ja tror du måste ta bort hela dörrsidan men ja e inte säker. Men dom där dörrsidorna e ju rätt simpla har ja för mig så d tar nog inte mer än 2-3 minuter att få bort hela.
Lycka till.

5 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Jo framhögtalare va ju garanterat att man måste ta bort sidan av dörren, testade att ta bort nederdelen av en bakdörr men den lossnade ändå inte. det är ju elhissar med så man vågar ju knappt sitta där och pillar så får man inte dit sakerna redigt sedan. När jag tog bort de 3 skrivarna som satt i underdelen av bakdörren så hände ju inget vad ska man göra i nästa steg?

Skulle vara bra om någon hade någon bild på det. eller en bra förklaring.

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 juli 2008
Riva dörrsidorna för att byta högtalare?? VA?

Det är väl bara att lossa gallret och skruva loss torxen och dra ut dom?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 036 Inlägg
25 juli 2008
TurbOla skrev:

ja de säger jag också... så gör man ju på s70 iaf...

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 juli 2008
Så gör man definitivt på 850 också!

Var inne och hörde mig för om högtalare till min T-5R. Dom har några speciella högtalare i bakdörrarna, kostar 695kr st... Undrar om det är bättre än eftermarknadsljud.

79 Inlägg
25 juli 2008
Kompisen har en 850 Glt-97, vi bytte högtalare i onsdags, bara rycka bort gallret sen torx. Men det är lite knepigare bak där det är en "baslåda" bakom högtalarna som e fastlimmade i högtalaren. tror man ska dem till dem nya med, vi hade det iaf, gick relativt smidigt ändå.......

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 juli 2008
Swedenrockers skrev:
På framdörren lossar du gallret genom att ta en mejsel eller en nylonkil eller liknande och sätter den mellan gallret i bakkant och klädseln och bryter ut gallret.
Högtalarna sitter med fyra torx-skruvar original och hålbilden stämmer inte riktigt. Men använd brickor fram så de klämmer över fästöronen på högtalarna eller gör nya skruvhål.

I bakdörrarna tar du tag i gallret i nederkant, känn efter så märker du att du får in fingrarna mellan galler och dörrsida. Dra gallret utåt.

Bak i 850:n är det 5,5:or original. Man använder samma högtalaradapter som man gör på 740 fram.
Den heter SAK3205 hos många stereohandlare eftersom de flesta köper från företaget Armour Automotive.

Tackar för adapter-tipset!
Ni använde alltså inga adaptrar fram?

4 822 Inlägg
25 juli 2008
Mange__ skrev:
TurbOla skrev:

ja de säger jag också... så gör man ju på s70 iaf...

?
på 850 är det bara att ta bort gallret framför högtalaren medans på X70 måsta man ta ner hela dörrsidan för att komma åt högtalaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 Inlägg
31 juli 2008
Skulle inte rekomendera att sätta högtalare i bakdörrarna har för mig att det är samma typ som sitter i 740 och 940 framdörrarna. finns adaprar till det. är det en sedan så sätt ett par högtalare i hatthyllan, man hör inte ljudet där nere vid fötterna..

Mvh Pata

Sök