4673
Sök

problem med nya dumpen

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
har köpt en dump till min s80..
dumpar dock inte så mycket...
sitter ej några brickor i bara en fjäder..jag har skruvat upp den på max så det låter LITE...
har hållt på som fan men får inte det ljudet som dom visar på filmen där jag köpte den...
Kan jag stoppa i några brickor lr vad ska jag göra...kanske inte får med ljud än vad det är som att den ej är öppen
Senast redigerat av removal (3 augusti 2008)

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

1 867 Inlägg
3 augusti 2008
Har du monterat dumplocket? Kör du med urkopplad originalventil så får du för det första lägre ladd än du ska ha, dessutom finns det inget tryck kvar för din nya dump att släppa ut.
Gör om gör rätt, så blir det nog bra.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

9 Inlägg
3 augusti 2008
Ju längre ut man skruvar justerskruven dessto lättare öppnar dumpen, har du skruvat ut max och dumpen fortfarande inte öppnar tillräckligt så får du kapa fjädern lite.

Ett annat tips: när bilen står på tomgång försök hitta läget där dumpen börjar läcka igenom lite och spänn därefter åt fjädern (skruva IN justerskruven) tills du märker att den är helt tät, då brukar det fungera bra sen.

Och glömm inte dumplocket

71 Inlägg
3 augusti 2008
bara undrar varför kör man med öppen dump på en bil med lmm? min har öppen (satt på när jag köpte den) och ja känner värkligen hur han tappar kraft efter växling för att han släpper ut massa :S

245 Inlägg
3 augusti 2008
Fiddelity skrev:
Ett annat tips: när bilen står på tomgång försök hitta läget där dumpen börjar läcka igenom lite och spänn därefter åt fjädern (skruva IN justerskruven) tills du märker att den är helt tät, då brukar det fungera bra sen.

Och glömm inte dumplocket

har justerat så på ett antal bilar, det som händer är att när man kommer över 0.9-1.0 bar i ladd så öppnar dumpen. har justerat min dump med tryck, öppnar vid 1.8, funkar skitfint

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
3 augusti 2008
har du provat att vända på den.. sambons lät i princip ingenting men efter han hade vänt på den så dumpar den som hejsan.. smile

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
tog bort org dumpen som satt på ic röret och monterade dit denna...
dumplock behöver jag ej montera=)
Är ej öppen som jag skrev...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

103 Inlägg
3 augusti 2008
Alltså är det en återcirkulerande dump du har?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
japp...nu har jag kapat fjädern och det blev lite bättre..ska kapa lite till...tack för alla svar

Sök