2349
Sök

hur mycket ska man betala för en s14 med massa lull lull..

782 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tja har en deal på g med en kille,, han har en 96-a S14 i halvdant skick den är inte rostig men matt i lacken inte heller körd på väldigt länge. Det som är gjort åt motorn är honad, "borrat oljekanaler" ARP bultar i stakar vev och topp,stålpackning topp,500cc spridare,grenrör i rostfritt för toppmonterad turbo,oljefilter flyttare samt oljekyl,lite siliconslangar..
Delar jag får med är nya.. D2 coilovers,stor intercooler,bosh 044:a,Större ledningar och nipplar till soppan,oljekyl 19 radig,TIAL 38mm wastegate,nismo slavcyl till kopplingen,6 puckad lamell,apexi power fc Sprut/databox,ny turbo "presicion" (stavning??)Shortshifter sitter monterad.Slitsade skivor.

Frågan är vad den är värd??
Ska tillägga att det är ett projekt den går inte att starta just nu pga avsaknaden av batteri,avgas,intercooler rör.
Senast redigerat av bushmyra (7 augusti 2008)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Hmm.
3 augusti 2008
#2
bild ?

782 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#3
Hmm. skrev:
bild ?

har tyvvär ingen bild!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Golfare
164 Inlägg
3 augusti 2008
#4
bushmyra skrev:
Tja har en deal på g med en kille,, han har en 96-a S14 i halvdant skick den är inte rostig men matt i lacken inte heller körd på väldigt länge. Det som är gjort åt motorn är honad, "borrat oljekanaler" ARP bultar i stakar vev och topp,stålpackning topp,grenrör i rostfritt för toppmonterad turbo,oljefilter flyttare samt oljekyl,lite siliconslangar..
Delar jag får med är nya.. D2 coilovers,stor intercooler,bosh 044:a,Större ledningar och nipplar till soppan,oljekyl 19 radig,forge wastegate,nismo slavcyl till kopplingen,6 puckad lamell,apexi power fc Sprut/databox,ny turbo "presicion" (stavning??)Shortshifter sitter monterad.Slitsade skivor.

Frågan är vad den är värd??
Ska tillägga att det är ett projekt den går inte att starta just nu pga avsaknaden av batteri,avgas,intercooler rör.

Det är alltid svår att avgöra, titta på en "vanlig" S14 och se va dom tar för en sådan.
En trimmad bil med massa "lull lull" gör inte automatiskt bilen mer värd (i mitt tycke.)

Sen skriver du att bilen inte går att starta då den är ett projekt.
Sånt är alltid lite vanskligt och det bör man ta i beräkningen när man själv ska värdera bilen (vad du själv vill betala för den alltså)
Den är antagligen inte besiktigad, en "vanlig" bil som inte är besiktigad är värd mindre än en bil som är såklart, projekt eller inte.
hur länge har bilen stått? har du tänkt lacka om bilen?
Hur ärlig känns säljaren?

Folk som lagt ner mkt pengar på sin bil vill såklart ha tillbaka så mkt dom kan få, men frågan för dej är snarare om du anser att detta är något du vill ta dej an kontra priset.
Va vill du ha gjort med bilen? är du ute efter att ha nått att göra i vinter?
om batteri,avgas,intercooler rör är det enda som saknas för at bilen ska starta varför säljer han den nu då utan att fixa dit detta och får mer för den?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
3 augusti 2008
#5
Är alltid jätteenkla fel enligt säljaren. Men varför fixar han inte det själv då för? Var kritisk och noga i genomgången av bilen. Finns oftast en hake med att han ska sälja den. Men låter ju som du kan göra ett fint klipp om du är händig och har engagemang.. Lycka till!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Herr
1 722 Inlägg
3 augusti 2008
#6
Ptja, delarna du får med är ju värda upp mot 30k... sen bilen 50-60k iaf, så runt 70k kanske? smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 661 Inlägg
3 augusti 2008
#7
Bilen är aldrig startad så du vet aldrig om hur jobbet på motorn egentligen blev, den kanske går helkasst och måste plockas upp på nytt..   ganska lite jobb för att få den startklar om det bara är dom 3 sakerna som är kvar men varför kränga iväg den nu om det bara är 1 dags jobb kvar på den för att kunna starta den? :S   Känns konstigt men skummare saker har man ju hört å andra sidan!

Muttley
3 augusti 2008
#8
LocKtar skrev:
Ptja, delarna du får med är ju värda upp mot 30k... sen bilen 50-60k iaf, så runt 70k kanske? smile

skulle du ge 70 tusen för en bil som inte går att starta



jag skulle nog säga max 30 tusen för de som gillar att skruva på sådana bilar


personligen hade jag aldrig velat ha bilen smile

782 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#9
MM bra att få en "opartisk röst".. han har tydligen blivit av med sitt garage och inte hittat något nytt och nu lessnat ,bilen står på en parkering under pressenning,, och som han sa "här blir den inte klar"
Min tanke med bilen är att sätta ihop den, mappa,rallystolar, dra på en enkel lack besikta den
Och köra lite bana osv med den en busbil helt enkelt.. Priset hamnar runt 70 000.. frågan är om det är värt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

658 Inlägg
3 augusti 2008
#10
Skulle aldrig betala 70k för den om den är dassig i lacken och inte ens är startklar, ej besiktad osv, även om det finns mycket lull lull. Det drar ner mycket i mina ögon.. Man kan aldrig räkna med att få tillbaka pengarna man lagt ner.
Kommer du behöva allt extra som följer med? För varför betala för saker man inte behöver.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.


Sök