3446
Sök

Behöver akut nya däck som kan rulla långt med dim 225/45/17!

50 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Hallå alla! Jag har nyss kommit över en uppsättning Saab 3-spoke Quad till ett bra pris, men dock måste 2 av däcken bytas, dom andra 2 uppskattar jag till att det är ungefär 3-4 mm mönsterdjup kvar på. Och nu letar jag efter ett prisvärt däck som rullar långt. Kör ytterst sällan så inspirerat så behöver inga värstingdäck precis, och då ska man väl välja däck med lite hårdare blandning om jag inte är helt ute och cyklar? Har hittat några olika däck men har för tillfället valt ut 2 st. Det första är Bridgestone Turanza ER300, dvs likadana som sitter på fälgarna redan (http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Brid … aER300.jpg). Och det andra däcket är Nokian Z, dock inte det nya Hakka utan modellen före dessa tror jag att det är (http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Nokian/Z.jpg). Väljer mellan dessa eftersom det verkar vara 2 däck som kan rulla riktigt långt men ändå ligga rätt bra till när det gäller grepp osv. Så ös på med kommentarer om vilket däck ni skulle ha valt/inte valt och varför smile

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
4 augusti 2008
Får man slänga in något annat tips kanske? smile.
Isåfall kan jag verkligen rekommendera Nokian NRY.
Bror min kör med dom på sin SAAB. Och med dom är han inne på 4 året nu. (Och då kör han iaf 2000 mil med dom om året, då sommardäck får användas).

Allt för den där jävla hatten!

Medlem 34530
908 Inlägg
4 augusti 2008
Jag vet vad för däck du INTE ska ha:
Barum o Wanli däck. Har själv haft dem och det är riktiga skitdäck.

Barum slits väldigt fort och har ganska högt vägljud trots att säljaren påstod att de inte hade det mad
Wanli satt på bilen när jag köpte den och de var allmänt kassa, halvtaskigt väggrepp mm

Svågern kör på Millenium däck och är väldigt nöjd. en arbetskamrat kör på Fulda excelero carat och även han är väldigt nöjd med sina däck.

lycka till!!
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

10 Inlägg
4 augusti 2008
VictorW skrev:
Jag vet vad för däck du INTE ska ha:
Barum o Wanli däck. Har själv haft dem och det är riktiga skitdäck.

Barum slits väldigt fort och har ganska högt vägljud trots att säljaren påstod att de inte hade det mad
Wanli satt på bilen när jag köpte den och de var allmänt kassa, halvtaskigt väggrepp mm

Svågern kör på Millenium däck och är väldigt nöjd. en arbetskamrat kör på Fulda excelero carat och även han är väldigt nöjd med sina däck.

lycka till!!
Victor

Kan bara hålla med!

På min gamla golf hade jag wanli 205 40 17 och de e riktigta skitdäck, jag fick ta av dom då de kom ett mycket högt resonansljud runt 70 km/h.. störigt som fan! Sålde skitdäcken sen

50 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Ska kanske säga att ni gärna får komma med tips på andra däck än dom jag har nämnt också smile Såg att dom verkar ha rätt bra pris på just Fulda Excelero Carat som VictorW tipsade om, någon som vågar säga emot? ;P Letar somsagt efter däck som håller länge hellre än att dom har ultragrepp och tar slut på 2000 mil, då jag sällan kör så inspirerat med min bil (det har man inte heller råd med när man går i skolan wink.

KHRacing
4 augusti 2008
Ring Molway & be dem om 2:a sorterings däck

50 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
Ring Molway & be dem om 2:a sorterings däck

Är inte ute efter 2:a sorterings däck..

1 002 Inlägg
5 augusti 2008
http://www.dackonline.se/dack.html    bara kolla igeonom,, bra priser o får däcken inom3-4 dar typ.. direkt hem te brevlådan wink

ja kör på marangoni  vanto

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

50 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Gräsberg skrev:
http://www.dackonline.se/dack.html    bara kolla igeonom,, bra priser o får däcken inom3-4 dar typ.. direkt hem te brevlådan wink

ja kör på marangoni  vanto

Jo sitter och kikar på den sidan för fullt smile Men det jag undrar är vad jag ska ha för däck om dom ska hålla länge, kollar man däcktest.com verkar t ex. Nokian Z (den äldre generationen som finns på däckonline) kunna rulla riktigt långt, och även ha ett helt okej grepp.
Senast redigerat av sensan (5 augusti 2008)

Sök