3182
Sök

Låst in nycklarna 190E, hjälp!!

93 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Jag lyckades nyss med idiotbedriften att låsa in nycklarna i bilen och inte har jag några reservnycklar av någon anledning, vad gör jag? mad

Dessutom behöver jag bilen helst redan i morgon men det lär ju inte gå, hur f-n löser jag det här nu? Hur dum får man bli  sad

VÄLDIGT tacksam för hjälp!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
7 augusti 2008
kan inte mkt om det där,men går det inte böja nån ståltråd och vira ner genom själva dörren och rutan och försöka rycka upp lås wiren, kan inte detta nu , försök söka på likanade problem annars i värsta fall är det väl att klirra en bakruta...

93 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Det jävliga är att knapparna är liksom försänkta när dom är låsta och sticker inte upp något alls så dom blir svåra att få tag på. sad

Kan någon låsfirma fixa det på något sätt tror ni?
Senast redigerat av badboll (7 augusti 2008)

Körv
3 535 Inlägg
7 augusti 2008
Pajja den ruta som är billigast att byta i värsta fall smile

Truckdriving Man

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 augusti 2008
pajja rutan skulle jag ha gjort.. knapparna går inte att komma åt och låsen är vacumstyrda...

2slow

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
7 augusti 2008
okej fy fan tongue då var det en annan sak, kolla på en bildemontering i närheten hur mkt dom tar för en ruta , sen äre bara å förstöra en.

341 Inlägg
7 augusti 2008
Det finns en krok inne i dörren, strax bakom låset. Med hjälp av ett plastband, modell styvt, går det att styra ner en liten ögla och dra upp låset. (Håll i ena delen av bandet och reglera öglan med den andra)
Förardörren är styrande och låser upp alla dörrar.

Man kan också offra låset i bagageluckan och sedan blåsa upp resten av bilen genom slangen med tryckluft... Dessvärre går det ju sönder saker då, men det är nog billigare att fixa låset än att byta en ruta? smile

Ps: Jag är inte biltjuv, men har lyckats med samma bedrift i min f d 190.

93 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
MTR, hur kommer jag åt den kroken? Vet vilken du menar, har haft dörrarna isärmonterade nyligen.

Ska ringa en låsfirma i morgon, det står då att dom håller på med bilupplåsning så det kanske kan fungera. Annars är det en bakruta som gäller hmm

341 Inlägg
7 augusti 2008
badboll skrev:
MTR, hur kommer jag åt den kroken? Vet vilken du menar, har haft dörrarna isärmonterade nyligen.

Med mycket tålamod och envishet wink

Jag lyckades lirka in plastbandet runt kroken och dra ut handtaget så låset öppnades.

Sök