2142
Sök

Audi A4 B6 Stereo Iso med Can-Bus ?

2 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Har köpt en audi a4 b6 och tänkte byta ut huvudenheten men hittar inte vilken iso jag behöver ? Har en Concert stereo orginal. Framhögtalarna fungerar bara man kopplar in dom i stereon. Så dessa verkar drivas direkt av stereons slutsteg. Bakhögtalarna och sub:en verkar vara aktiva via ett slutsteg men slutsteget vill inte starta... Vill inte behöva starta stereon med knapp heller utan den ska starta när man vrider på nyckeln. Vilken iso kabel behöver jag gärna Länk ! Jag har inte BOSE systemet.

Tack på förhand /Johan
Senast redigerat av aeqvist (7 augusti 2008)

127 Inlägg
7 augusti 2008
då har du bose systemet va? tror man behöver en speciell kabel för att koppla om det. inte säker men har hört något om det. tror det är en sånnhär.
http://www.blocket.se/vi/17412599.htm?c … amp;last=1

2 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Åk till Brl och beställ en CA-R-PI.015. Det är ett rattfjärrsinterface från Pioneer. Det ger dig ACC-läge, speedpuls och backljussignal. Perfekt för att användas till nav. Vad ska du ha för HU?
För att få fart på bakhögtalare och sub så behövs en annan adapter. Den heter PC9404 om jag inte missminner mig. Den finns också på Brl.
aeqvist skrev:
Har köpt en audi a4 b6 och tänkte byta ut huvudenheten men hittar inte vilken iso jag behöver ? Har en Concert stereo orginal. Framhögtalarna fungerar bara man kopplar in dom i stereon. Så dessa verkar drivas direkt av stereons slutsteg. Bakhögtalarna och sub:en verkar vara aktiva via ett slutsteg men slutsteget vill inte starta... Vill inte behöva starta stereon med knapp heller utan den ska starta när man vrider på nyckeln. Vilken iso kabel behöver jag gärna Länk ! Jag har inte BOSE systemet.

Tack på förhand /Johan

Har testat PC9404 men den fungerar då inte i alla fall. Har en Alpine 9854R huvudenhet. Har fått allt att funka dock så startar inte stereon när bilen startar... hmm PC9401 Skulle det vara för övrigt smile
Senast redigerat av aeqvist (8 augusti 2008)

Sök