2233
Sök

Smakråd om lack på Saab 9-5

2 164 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan! Jag tänkte kolla mer er om vad ni tycker.. Jag lämnade in bakkofångaren på en lackfirma för ett tag sedan, och fick tillbaka den helvit.. Fast jobbet var inte helvitt, så man kunde ju inte ställa till med ett liv.. Och jag bara undrar om ni tycker att det skulle vara snyggt att lacka resten av bilen helvitt oxå, alltså dörrlister & trösklar och även hela fronten.. Vad tycker ni?? Kolla in "Saab 9-5 2.3t Polisbil" i mitt "garage" och säg vad ni tycker..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/419887_fejmma.jpg
photoshoppad bild.. vit front, trösklar och dörrlister.. vad tror ni, kan det bli snyggt?

orginal:
https://www1.garaget.org/archive/25/24969/60550/60550-980985.jpg

Mvh Dadde
Senast redigerat av dadde (3 augusti 2008)

"Life´s too short to drive a boring car"

403 Inlägg
2 augusti 2008
Vit är igentligen ingen favorit färg men jag tycker vissa bilar passar riktigt bra i det om det är en riktigt riktigt vit färg! Saab 9-5 är en av dom bilarna så jag tror nog att det skulle passa riktigt bra!

2 164 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
GripenT16 skrev:
Vit är igentligen ingen favorit färg men jag tycker vissa bilar passar riktigt bra i det om det är en riktigt riktigt vit färg! Saab 9-5 är en av dom bilarna så jag tror nog att det skulle passa riktigt bra!

bilen är redan vit, men jag undrar om det skulle vara snyggt att lacka alla svarta lister vita på den oxå.. Så som bakre kofångaren är..

2 164 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
vad tror ni?? kan det vara snyggt med helvitt?? kolla första inlägget, är det snyggt så? (dåligt photoshoppat jag vet, men det är skit svårt med vitt tycker jag)
Senast redigerat av dadde (3 augusti 2008)

Controlled Insanity
41 Inlägg
3 augusti 2008
Tycker helt klart att du ska lacka alla lister och dörrhandtag vita.. Men skaffa sammtidigt ett aero/vector paket till bilen så blir det 10gånger mkt snyggare när du lackar allt vitt! cool

835 Inlägg
3 augusti 2008
Tycker man ska akta sig för att lacka listerna, ser lita halvt billigt ut tycker jag. Men det är min högst personliga åsikt. Görs det väldigt bra så listerna blir släta så kan det bli hur bra som helst men missa inte dörrhandtagen då! Och köp isf täcklock till nyckelhålet på förardörren och lacka i samma färg. Lycka till!

7 Inlägg
4 augusti 2008
Jag tycker att det såg skit bra ut, om man skulle fixa grillen vit också skulle det nog bli ännu bättre wink go for it!

Oldschool
299 Inlägg
4 augusti 2008
Testa och se! Inte så dyrt att lacka så testa och se! Annars är det bara att lacka om dom igen. smile

403 Inlägg
5 augusti 2008
dadde skrev:
GripenT16 skrev:

bilen är redan vit, men jag undrar om det skulle vara snyggt att lacka alla svarta lister vita på den oxå.. Så som bakre kofångaren är..

Du ska nog ta och läsa mitt inlägg igen! Skrev ju att jag tror att det skulle passa riktigt bra!!

1 464 Inlägg
5 augusti 2008
"Just do it"
Tror definitivt att det blir bra.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

2 164 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
det blir nog bara trösklar och "läppen" fram som blir vita.. och midjelister förblir svarta, måste dock lacka svart på bakrekofångaren oxå då.. men så får det nog bli, tror att den kommer se lägre ut om det är vita trösklar och sånt på den.. Stämmer det tror ni?

1 327 Inlägg
10 augusti 2008
Tycker det är snyggare med svarta lister. Ångrar du dig så lär det nog inte bli snyggt att lacka dem svart igen då orginallisterna inte är lackade. De är väl av ren plast?

2 164 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Tycker det är snyggare med svarta lister. Ångrar du dig så lär det nog inte bli snyggt att lacka dem svart igen då orginallisterna inte är lackade. De är väl av ren plast?

japp, det är ren plast.. men på kofångaren bak måste jag lacka svart, eftersom han som lackade om kofångaren klantade sig och lackade den helt vit.. tongue

1 327 Inlägg
10 augusti 2008
Går det inte bara att slipa bort färgen som han har lackat över den svarta listen? Eller med lösningsmedel ta bort färgen som är över listen?

Är nog lättare att lämna in och lacka den svart då istället smile.

Sök