tja!
inger roligt problem du har med kärran! hade samma sak på min golf när jag skulle styla den!
istället för att ha sönder framspoilern som ovanstående tycker så anser jag att ni borde göra som mig,
det jag gjorde va mycket enkelt samt att jag slösade inte mycket tid för att lappa ihop spoilern.
Innan jag började modda så mätte jag med ett vanligt skjutmått exakt hur mycket som skillde på varje sida innan spoilern tog i karossen, kom fram till hela 3,25cm på varje sida och det underlättade mycket för mig då det va lika stort avstånd på varje sida. Sen monterade jag bort spoilern och skruvade bort orginalfästerna som sitter i bilens främre del för att ta hederliga vinkelslipen och kapa fästerna exakt 3cm inte 3,25cm varför får du förklaringen nedanför, hur som helst, efter jag kapad fästerna svetsade jag på bitarna igen och tog bort bitarna som jag kapat bort. Jag monterade allt och skruvade fästerna i karossen precis som innan utan några problem, sen monterade jag framspoilern som inte heller var några problem förutom att det blev lite tajt på sidorna precis som jag önskade, efter en snabb titt så va spoilern exakt efter min uträkning och uträkningen va inte svår, därefter skruvade jag allt på plats och allt va klart förutom en sak, dom 25mm som jag hade dragit av lämnade jag enbart som en skarvyta för lackeraren så att när han tätade kanterna mot karossen så har han lite yta att arbeta på samt att resultatet blir mycket bättre och du slipper (knarrkanten) som ligger mot plåten och skaver medan du kör, dessutom har du en klockren vingelyta att röra dig på.
hoppas det va till hjälp
mvh:mike