Hey alla garaget folk.
Jag har funderingar på att styla min Golf IV. Inget speciellt drag i motorn, men vad ska man göra. Jag tycker att bilen är snygg och är allmänt nöjd med den. Har lite funderingar på att sälja kärran men det lägger vi åt sidan så länge.
Jag hade tänkt göra en del.
** Slänga på en Takvinge: Hittat lite olika vingar på massa olika sidor. Hur monterar man en vinge? Går det att bara limma fast en vinge? Eller ska man borra å hålla på? Isf, vad borrar man i ?
** Lackera alla svarta lister osv.
-->> Kan man göra det "billigt" någonstans i Göteborgs området?
Måste jag dra loss allt innan ja går in med de på lackering?
Vad kan det kosta? 1500:- för alla lister, och nerlackning fram o bak? kanske 2000:-?
Hade även tänkt lackera stänkskydden. Det ser rätt fräckt ut. Men kan man göra det? Det är ju rätt mjukt material. Kan det funka ändå?
Lackera Bromsoken: i KAWASAKI Grön färg. Det skulle väl passa rätt snyggt till min blå lack på bilen? Det är väl bara att skaffa fram en sprayburk och börja spraya? INget mer med det?
** Fälgarna: 17" hade jag tänkt. Det är ju helt en smaksak hur dom ska se ut. Men jag tänkte, tar upphängningen mkt stryk om man kör med 18" på en orginal golf? Det är ju inge racing med bilen what so ever. Så "tål" bilen 18" fälgar? Om man säger så...
** Dämparen: Hade tänkt kapa av och plocka bort den stora slutdämparen. BARA för att få ett skönt muller. Tänkte sätta dit en liten mindre simons dämpare på 3" och sluta med ett 3" slutrör då.
Verkar detta ok? Får man ett skönt ljud tro? Det är ju trots allt en sugmotor, å de brukar ju låta lite gött när man fifflar med dämparna.
-->> Eller ska jag ta bort den lilla dämparen istället?
---->>Fast då får man kanske för mkt ljud in i bilen? eftersom det sitter i mitten ungefär, om ni förstår vad jag menar? Någon som har någon erfarenhet av detta?
** Tona rutorna: Hade tänkt en lätt toning på alla bakre rutor. Detta vill jag helst då inte betala allt för mkt för. Vad kan detta kosta tro? Någon billig snubbe i göteborgsområdet som någon vet om ?
Det var väl allt... En hel del frågor. Är jätte tacksam för svar!!!!
O B S !!!!!!!!!! ->>>> Jag är bara en nybörjare. <<<-----
Ha d !
***EDIT***
Glömde fråga om dekaler! Tänkte klistra på lite små svarta dekaler. Inte bestämt mig för vad än, men kanske en WRC dekal, kanske någon Pioneer osv... Någon som har koll på vart man kan skaffa sådant?
***SLUT***