4657
Sök

volvo s60 / UPPSALA, angränsande

358 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Finns det någon med en volvo s60 i uppsala som har lust o hyra ut sina framrutor över en dag?.. Dags för besiktning och har inte någon lust att riva min film på rutorna. Har inte heller lust med en ombes + omfilming på rutorna.

Alltså..

VOLVO S60, Uppsala..
förar rutan samt passagerar rutan.

Skicka PM.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

280 Inlägg
12 augusti 2008
Finns det inte rutor på skroten? Köpte till min för bara ett par hundra lappar... Har ju dock lite vanligare bilmodell dock, så det kanske är svårare att hitta för dig.

358 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
nizze15 skrev:
Finns det inte rutor på skroten? Köpte till min för bara ett par hundra lappar... Har ju dock lite vanligare bilmodell dock, så det kanske är svårare att hitta för dig.

det är ca 400 kr / ruta.. plus minus..

280 Inlägg
12 augusti 2008
zzzoder skrev:
nizze15 skrev:

det är ca 400 kr / ruta.. plus minus..

åfan...

358 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
lelleal skrev:
besiktiga med ne körda rutor och koppla ur elhisen:)

Det där blir nedslag. Har varit i kontakt med dom o frågat.. har även frågat om jag får ta ur rutorna helt.. om de finns nån lag på att man måste ha rutor... tydligen så finns det.

38 Inlägg
13 augusti 2008
zzzoder skrev:
lelleal skrev:

Det där blir nedslag. Har varit i kontakt med dom o frågat.. har även frågat om jag får ta ur rutorna helt.. om de finns nån lag på att man måste ha rutor... tydligen så finns det.

känner en kille med en S60, ska höra med honom.. men annars har jag hört min polare besiktat med rutorna nere och kopplar ur kontakten till dom och sagt att det hängde sig på vägen hit... men kanske inte funkar nu mer... jobbigt bara om det regnar när du ska bessa ;D
men men, ska höra me polarn..

358 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
KungeNN skrev:
zzzoder skrev:
lelleal skrev:

känner en kille med en S60, ska höra med honom.. men annars har jag hört min polare besiktat med rutorna nere och kopplar ur kontakten till dom och sagt att det hängde sig på vägen hit... men kanske inte funkar nu mer... jobbigt bara om det regnar när du ska bessa ;D
men men, ska höra me polarn..

Har varit in o hört med de på besiktningen samt ringt deras tekniska kundtjänst.. får nedslag om jag inte har några rutor / inga rutor som går att få upp.

Enligt de på tekiska kundtjänst så SKA bilprovningen vara tvungna att använda sig att ljusmätarverktyg för att kontrollera ljusgenomsläppet. Man får ha 65% ljusgenomsläpp på sidorutorna fram.. och 75 på vindrutan. Men tyvärr så säger de på bilprovningen nolltolerans..  men tydligen så ska de gå o göra en överklagan då, om de inte använder sig av mätverktyget.. men ganska jobbigt då man vet att man ändå inte har 65% ljusgenomsläpp..

Låter guld.. hör av dig hur de går med kompisens s60

Sök